ایرانیان جهان
جهاد دانشگاهي نقطه اميد وزارت نفت براي اتکا به توليد داخلي
يکشنبه 11 تير 1396 - 1:03:31 PM
ايسنا
حبيب الله بيطرف در حاشيه بازديد از مجتمع تحقيقاتي شهداي جهاد دانشگاهي که امروز يکشنبه (11 تيرماه) انجام شد در جمع خبرنگاران با بيان اين مطلب گفت: در خلال اين بازديد گزارش بسيار خوبي از فعاليت گسترده جهاد دانشگاهي در سطح کشور ارائه شد.

بيطرف افزود: جهاد دانشگاهي از نهادهايي است که علم و پژوهش با تعهد و انگيزه براي خودکفايي را با بهره گيري از ظرفيت‌هاي دانشگاهي تلفيق کرده است.

وي ادامه داد: جهت گيري وزارتخانه‌هاي صنعتي به خصوص وزارت نفت در سال‌هاي اخير استفاده از ظرفيت هاي داخلي بوده است تا کالاها و تجهيزاتي که از خارج تامين مي شود در داخل توليد شود.

اين مسئول با بيان اينکه معمولا صنايع داخلي براي دست‌يابي به يک فناوري به يک شريک خارجي نياز دارند تصريح کرد: جهاد دانشگاهي از اين قاعده مستثني است و مي تواند با پژوهش به دانش فني دست يافته و نسبت به توليد نمونه پژوهشي، نيمه صنعتي و حتي صنعتي اقدام و آن را به يک کالاي مصرفي در صنايع تبديل کند.

معاون پژوهشي وزير نفت به استقرار مجتمع تحقيقاتي شهداي جهاد دانشگاهي در استان البرز اشاره و اعلام کرد: اين مجموعه ظرفيت بسيار با ارزشي است که مي تواند پشتوانه استقرار صنايع جديد در البرز باشد.همچنين اين نهاد مي تواند پس از تبديل دانش به توليد، آن را در اختيار شرکت‌هاي فناور قرار دهد.

بيطرف در بخش ديگري از سخنان خود با تاکيد بر لزوم توليد داخلي تجهيزات مورد نياز در صنعت نفت گفت: براي اين هدف تاکنون گام هاي زيادي برداشته شده است و در آينده نيز بايد اين مسير ادامه يابد.

وي در ادامه با بيان اينکه وزارت نفت کالاهاي مصرفي پرتکرار را شناسايي و در قالب 90 گروه کالايي تقسيم بندي کرده است، اضافه کرد: 10 گروه کالايي که در اولويت اول قرار دارند و بايد روي آن سرمايه‌گذاري بيشتري انجام شود نيز شناسايي و فرآيند مناقصه براي واگذاري به بخش داخلي در حال انجام است.

معاون پژوهشي وزير نفت در پايان با بيان اينکه فرايند توليد داخلي کردن تجهيزات يک فضاي جدي پيش روي صنعت گران داخلي و جهاد دانشگاهي قرار مي‌دهد خاطرنشان کرد: اين کار براي هشت گروه 10گانه بعدي نيز بايد انجام شود.


http://www.ilandnews.ir/fa/News/4754/جهاد-دانشگاهي-نقطه-اميد-وزارت-نفت-براي-اتکا-به-توليد-داخلي
بستن   چاپ