ایرانیان جهان
دانشمندان در مراحل اوليه توليد تلفن همراه بي‌نياز از باتري
شنبه 10 تير 1396 - 6:14:13 AM
ايسنا
اين گوشي همراه براساس روش شناخته شده با نام "بازتاب امواج"(backscatter) کار مي‌کند. در اين روش دستگاه با استفاده از بازتاب امواج راديويي نيروي لازم را براي عملکردهاي مختلف دريافت مي‌کند.

با توجه به افزايش مصرف انرژي گوشي‌هاي همراه در زمينه ارتباط ديجيتال دستگاه‌هاي زيادي براي تامين اين انرژي طراحي شده‌اند. اما دستگاه کنوني از سيگنال‌هاي راديويي با قدرت کم که در حال حاضر در همه جا وجود دارد استفاده مي‌کند.

پيام‌ها با استفاده از رمزگذاري پالس‌هاي صوتي در شاخص‌هاي FM ارسال مي‌شوند. در اين روش سه راهبرد مختلف براي ارسال سيگنال‌هاي صوتي با استفاده از  backscatter وجود دارد.

اولين گام اطلاعات جديد بر بالاي سيگنال‌هاي موجود قرار گرفته که اين روش نوعي پخش امواج راديويي محسوب مي‌شود.

در مرحله دوم نيز از کانال‌هاي خالي راديويي براي فرستادن امواج راديويي FM استفاده مي‌شود.

مرحله سوم نيز اشتراک دو گوشي هوشمند براي رمزگشايي است.

البته دريافت يک تماس تلفني با دو گوشي حاوي باتري ممکن است عملکرد بهتري نسبت به اين روش داشته باشد اما با اين روش نيز تماس و ارتباط برقرار مي‌شود.

اين دستگاه جديد توسط گروه تحقيق دانشگاه واشنگتن در سياتل طراحي شده و نمونه پيشين آن فقط يک دستگاه اعلان‌کننده بود ولي با پيشرفت در زمينه backscatter  دستگاه‌هايي با بهترين عملکرد ارائه خواهند شد.

با اين روش گفتار انسان به سيگنال‌هاي الکتريکي تبديل خواهد شد.

اين دستگاه فقط با امواج راديويي و فرکانس خاص روشن مي‌شود و برد آن فعلا تا 15 متر است.

محققان اميدوارند اين روش جديد منجر به طراحي شهرهاي هوشمند شده و در آينده نزديک شهرهاي هوشمند و تمامي اشيا موجود در آنها همچون پوسترها و يا علائم شهري و يا حتي تي‌شرتي که بر تن داريد قابليت صحبت و انتقال اطلاعات داشته باشند!


http://www.ilandnews.ir/fa/News/4747/دانشمندان-در-مراحل-اوليه-توليد-تلفن-همراه-بي‌نياز-از-باتري
بستن   چاپ