ایرانیان جهان
بررسي توليد بيوگاز از زباله‌هاي جامد شهري در دانشگاه صنعتي اصفهان
چهارشنبه 7 تير 1396 - 10:29:19 AM
ايسنا
امروزه يافتن منبع تجديدپذيري براي انرژي و عدم رقابت آن با منابع غذايي بشر از يکسو و از سوي ديگر مديريت حجم زياد زباله‌هاي شهري، محققان را بر آن داشته است که زباله‌ها و پسماند توليدي را براي توليد سوخت و انرژي به کارگيرند. روش هضم بي هوازي زباله براي توليد بيوگاز سال‌ها است که در کشورهاي پيشرفته مورد توجه قرار گرفته است.

در ايران توليد بيوگاز از زباله در شهرهاي بزرگ در حال بررسي و توسعه است و بر اين اساس گروه بيوتکنولوژي دانشکده مهندسي شيمي دنشگاه صنعتي اصفهان با همکاري انجمن سوخت‌هاي زيستي ايران کارگاه آموزشي با هدف آشنايي صنايع با توليد بيوگازاز زباله را برگزار کند.

اين کارگاه به مدت دو روز در قالب آموزش‌هاي تئوري و عملي در دانشگاه صنعتي اصفهان برگزار خواهد شد.

آشنايي با فرآيندهاي صنعتي توليد بيوگاز از زباله در دنيا، آشنايي با فرآيندهاي صنعتي توليد بيوگاز از ترکيبات جامد، آشنايي با بيوشيمي و مباحث ميکروبيولوژي توليد بيوگاز و بررسي مشکلات صنعتي و عملياتي توليد بيوگاز از زباله از جمله مباحث مطرح در کارگاه تئوري اين رويداد است.

در بخش کارگاه عملي نيز در خصوص موضوعاتي چون توليد بيوگاز از زباله شهري در آزمايشگاه، تهيه مخلوط ميکروبي مناسب و آماده سازي شرايط توليد بيوگاز و آناليز بيوگاز توليدي توسط کروماتوگرافي گازي بحث و تبادل نظر خواهد شد.

کارگاه توليد بيوگاز از زباله‌هاي جامد شهري در روزهاي 3 و 4 مرداده ماه جاري در دانشگاه صنعتي برگزار خواهد شد. علاقه‌مندان براي شرکت در اين کارگاه تا 17 تيرماه مهلت دارند تا نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.


http://www.ilandnews.ir/fa/News/4744/بررسي-توليد-بيوگاز-از-زباله‌هاي-جامد-شهري-در-دانشگاه-صنعتي-اصفهان
بستن   چاپ