ایرانیان جهان
توليد حشره‌کش دفع حشرات با استفاده از 3 نوع گياه
شنبه 3 تير 1396 - 8:09:30 AM
ايسنا

آيدين زيبايي، مجري طرح با اشاره به استفاده از حشره کش‌هاي شيميايي،‌ گفت: امروزه استفاده از حشره کش‌هاي شيميايي مشکلات فراواني چون آلودگي‌هاي زيست محيطي، ايجاد انواع سرطان‌ها و مقاومت آفات را ايجاد کرده است.

وي از توليد حشره کش‌هاي گياهي خبر داد و اظهار کرد: اين حشره‌کش با استفاده از اسانس‌هاي گياهي توليد شده و مي‌توان آن را به عنوان جايگزيني براي انواع حشره‌کش‌هاي شيميايي معرفي کرد.

زيبايي، فرمولاسيون اين حشره را بر پايه عصاره 3 گياه عنوان کرد و يادآور شد: علاوه بر آن حلال‌هاي اين حشره‌کش نيز بر پايه گياهان است.

مجري طرح با تاکيد بر اينکه اين حشره‌کش براي حشرات خانگي توليد شده است، خاطر نشان کرد: اين حشره‌کش براي از بين بردن انواع حشرات خانگي چون سوسک، پشه و مورچه کاربرد دارد و زمان ماندگاري آن نيز يکي دو روز کمتر از حشره‌کش‌هاي شيميايي است.

اين محقق، با تاکيد بر اينکه اين محصول پس از اجراي آزمون‌هاي مختلف داراي تائيديه علمي از دانشگاه آرهوس دانمارک است، يادآور شد: اين محصول براي از بين بردن ساس در يکي از بيمارستان‌هاي ساوه و خوابگاه دانشگاه تهران استفاده شده است.

زيبايي با اشاره به نحوه اثرگذاري اين حشره‌کش بر روي حشرات توضيح داد: نقاط اثرگذاري اين حشره‌کش از طريق سيستم گوارشي،‌ تنفسي و پوستي است و در صورتي که حشره از محل‌هايي که اين حشره‌کش پاشيده شده است، عبور کنند؛ از طريق جذب سيستم گوارشي و تنفسي از بين مي‌روند.

وي يکي از مشکلات حشره‌کش‌هاي شيميايي را مقاومت آفات به آن دانست و ادامه داد: اين در حالي است که اين حشره‌کش هيچ نوع مقاومتي در حشرات ايجاد نخواهد کرد.

اين محقق، عدم آلودگي‌هاي زيست محيطي را از نقاط قوت اين محصول عنوان کرد و افزود: اين حشره‌کش قابل استفاده در اماکن عمومي و فضا بسته است و قادر به دورکردن سريع حشرات موذي خواهد بود.


http://www.ilandnews.ir/fa/News/4731/توليد-حشره‌کش-دفع-حشرات-با-استفاده-از-3-نوع-گياه
بستن   چاپ