ایرانیان جهان
کاربردي شدن کف‌پوش‌هاي يکپارچه در صنايع دارويي و غذايي و اتاق‌هاي تميز
شنبه 3 تير 1396 - 8:07:51 AM
ايسنا
به طور کلي هدف از استفاده از کف‌پوش‌ها، محافظت از کف، افزايش طول عمر آن و ايجاد يک فضاي بهداشتي است. کف‌پوش‌هاي يکپارچه رزيني محصولاتي مايع و عمدتا دوجزئي هستند که بر انواع سطوح بتني، سنگ و موزاييک قابل‌ نصب هستند.

اين کف‌پوش‌ها به دليل برخورداري از خواص منحصربه‌ فرد در سال‌هاي اخير مورد توجه قرار گرفته‌اند. مايع بودن اين کف‌پوش‌ها سبب مي‌شود تا پس از نصب در محل مورد نظر سطحي يکپارچه و فاقد درز ايجاد کنند که آب‌بند و غير جاذب است.

همچنين، استحکام فشاري بسيار بالاتر نسبت به بتن و مقاومت شيميايي مناسب آنها از مزاياي ديگر اين محصولات است که استفاده از اين محصول را در صنعت توجيه مي‌کند.

رستم زاده مجري طرح در رابطه با کف پوشش‌هاي نانويي توليد شده در اين شرکت دانش بنيان، گفت: مقاومت به سايش بالاتر به معناي حداقل جدايش ذرات از سطح کف‌پوش در اثر ترافيک رفت و آمدي بر سطح آن است. يکي از معيارهاي طبقه‌بندي اتاق‌هاي تميز غلظت ذرات معلق در هواست بنابراين استفاده از کف‌پوشي که حداقل جدايش ذرات از سطح را داشته باشند به ارتقاء استانداردهاي دارويي، غذايي و فضاهاي بهداشتي کمک خواهد کرد.

وي افزايش عمر و دوام کف‌پوش را از ديگر مزاياي اين محصول نام برد و يادآور شد: بهبود مقاومت سايشي به معناي کاهش هزينه‌هاي تعميرات و نگهداري خصوصا در بخش صنعت است به عبارت ديگر استفاده از اين محصولات در سازه نه به‌ عنوان صرف هزينه اضافي، بلکه به‌ عنوان سرمايه‌گذاري در راستاي محافظت از سازه خواهد بود.

رستم زاده با تاکيد بر اينکه در مطالعات خود با بهره‌گيري از فناوري نانو موفق به بهبود کيفيت کف‌پوش‌هاي مايع پايه اپوکسي شديم، ادامه داد: از مهمترين ويژگي‌هاي اين محصولات، يکپارچگي سطح، غيرجاذب بودن و آب‌بندي اين کف‌پوش‌ها است که خود از معيارهاي کف‌پوش‌هاي مورد تائيد در صنايع دارويي (مطابق با اصول GMP)، صنايع غذايي (استانداردهاي HACCP) و همچنين دستورالعمل وزارت بهداشت در تجهيز بيمارستان‌ها و مراکز درماني است.

مجري طرح با تاکيد بر اينکه مقاومت سايشي اين کف‌پوش با بهره‌گيري از فناوري نانو تقويت شده است، ادامه داد: مقاومت به سايش کف‌پوش نه ‌تنها معياري از عمر مفيد و دوام کف‌پوش است، بلکه بر کيفيت هواي داخلي فضاهاي بهداشتي نيز مؤثر است.

به گفته وي از اين کف‌پوش‌هاي نانويي در مراکز و شرکت‌هاي بسياري به بهره برداري رسيده است که مهمترين آنها صنايع توليد دارو از قبيل توليد داروسازي توليدارو و داروسازي دکتر عبيدي و بيمارستان‌هاي شهداي کرمانشاه، دکتر غرضي ملاير و بيمارستان سلمان فارسي بوشهر و همچنين در شرکت بهره‌برداري نفت و گاز، گروه صنعتي کرمان موتور و شرکت دارويي، آرايشي و بهداشتي مينو است.

وي در پايان خاطرنشان کرد: اين کف‌پوش‌ها داراي گواهي عدم سميت و تحريک پوستي از دانشگاه شهيد بهشتي هستند.


http://www.ilandnews.ir/fa/News/4730/کاربردي-شدن-کف‌پوش‌هاي-يکپارچه-در-صنايع-دارويي-و-غذايي-و-اتاق‌هاي-تميز
بستن   چاپ