ایرانیان جهان
آل‌اسحاق: ما و ائتلاف سه نفره، فصل‌الخطاب بودن جامعتين را قبول داريم
چهارشنبه 4 ارديبهشت 1392 - 4:06:00 PM
يحيي آل‌اسحاق - عضو ائتلاف اکثريت اصولگرايان - با آيت‌الله باريک‌بين - نماينده ولي‌فقيه و امام جمعه قزوين - ديدار و گفت‌وگو کرد.
آل‌اسحاق در اين ديدار با اشاره به وضعيت کشور گفت: امروز ايران اسلامي بالقوه‌هاي بسيار خوبي دارد و در حوزه‌هاي مختلف پيشرفت‌هاي خوبي داشته‌ايم اما با چالش‌هاي مختلفي مواجه هستيم.
وي با بيان اينکه "جهان از قدرت ايران ترس دارد زيرا مي‌داند ما داعيه حکومت جهاني حضرت مهدي(عج) را داريم و ايران تاثيرگذاري بسياري در منطقه و جهان دارد"، اظهار کرد: غربي‌ها عليه ايران برنامه و نقشه دارند. خاورميانه شيشه عمر دنياست و به همين دليل مي‌خواهند اين منطقه را زير سلطه خود داشته باشند.
رييس اتاق بازرگاني تهران افزود: تمام تحولات تاريخي جهان در منطقه خاورميانه رخ داده و هرکس اين منطقه را در دست داشته باشد حاکميت جهان را دارد و امروز ايران در منطقه از نفوذ بسيار بالايي برخوردار است. انقلاب اسلامي ايران معادلات جهاني را به هم ريخت و امروز بيداري اسلامي استخوان‌بندي منطقه را عوض کرده است و ديگر ديکتاتورهايي همچون مبارک و بن‌علي حضور ندارند. نگراني آنها از اين است که محوريت منطقه، ايران نباشد.
آل‌اسحاق با بيان اينکه "غربي‌ها مي‌خواستند حکومت ايران را عوض کنند که نشد و امروز به جايي رسيده‌اند که مي‌خواهند آسيب ايران براي خودشان را کم کنند"، تصريح کرد: دشمن امروز از حوزه اقتصادي وارد شده است و با فشار و تهديد به دنبال رسيدن اهداف خود هستند.
وي در ادامه با تاکيد بر حرکت تعاملي با جهان در چهارچوب خطوط قرمز و رهنمودهاي رهبري گفت: بايد فضاي تعامل را به جاي تعارض در جهان حاکم کرد. متاسفانه برخي بي‌تدبيري‌ها در اجراي سياست‌ها وجود داشته و مشکلاتي را بوجود آورده است و بايد به فضاي تعاملي در چارچوب خطوط قرمز کشور و در جهت سياست‌هاي مقام معظم رهبري حرکت کرد.
اين عضو حزب موتلفه اسلامي در ادامه با بيان اينکه "يکي از مشکلات کشور، استفاده نکردن از سرمايه‌هاي اجتماعي در کشور است"، تاکيد کرد: ما مي‌دانيم که فتنه‌گران، سلطنت‌طلب‌ها، منافقين و انحرافي‌ها و... جايي در مسئوليت‌هاي اجرايي کشور ندارند اما بايد از بقيه ظرفيت‌هاي در درون خيمه نظام استفاده شود.
آل‌اسحاق، تهديد اول غربي‌ها عليه ايران را در دو حوزه اقتصادي و فرهنگي دانست و گفت: امروز مردم فرصت دارند با بازبيني شرايط و عملکرد گذشته براي آينده کشور با انتخاب صحيح رييس‌جمهوري کارآمد کشور به سمت پيشرفت و عدالت حرکت کند. مقطع فعلي نقطه عطف جمهوري اسلامي است و اگر انتخاب صحيح و درستي صورت گيرد، در تمام حوزه‌ها به صورت جهشي رشد و پيشرفت خواهيم داشت.
وي با اشاره به آرايش سياسي کشور در انتخابات خاطرنشان کرد: اصولگرايان، اصلاح‌طلبان، طرفداران دولت و مستقل‌ها در انتخابات آينده حضور دارند. اصلاح‌طلب‌ها براي پيروزي در انتخابات خيز برداشته‌اند و در ظاهر متشتت هستند اما هدف مشترک آنها اين است که اصولگرايان پيروز نشوند. سرمايه‌گذاري اصلي اصلاح‌طلبان براي انتخابات شوراهاست.
اين فعال سياسي و اقتصادي در ادامه با تاکيد بر لزوم وحدت اصولگرايان در انتخابات آينده گفت: بخشي از اصولگرايان معتقدند اصلاح‌طلبان و حاميان دولت پايگاهي ندارند و مي‌تواند رقابت بين اصولگرايان شکل گيرد اما به نظر ما رقابت اصولگرايان خطر دارد.
آل‌اسحاق همچنين تاکيد کرد: ما در ائتلاف پنج نفره و همچنين ائتلاف سه نفره قبول داريم که جامعتين فصل‌الخطاب است. در حال حاضر اقبال عمومي مردم به جريان اصولگرايي است و تشتت نبايد به اصولگرايي ضربه وارد کند.


http://www.ilandnews.ir/fa/News/47/آل‌اسحاق--ما-و-ائتلاف-سه-نفره،-فصل‌الخطاب-بودن-جامعتين-را-قبول-داريم
بستن   چاپ