ایرانیان جهان
معرفي دستاوردهاي دانشجويان ايراني خارج از کشور در جشنواره ملي حرکت
سه شنبه 30 خرداد 1396 - 3:13:07 PM
ايسنا
فضل‌الله ايرجي کجوري در نخستين جلسه بخش بين‌الملل دهمين جشنواره حرکت که در اداره کل فرهنگي و اجتماعي وزارت علوم برگزار شد، افزود: فعاليت‌هاي فرهنگي و علمي در سطح بين‌الملل بيشتر از هر حوزه ديگري مي‌تواند به گسترش ارتباطات ميان کشورها کمک کند. جشنواره حرکت بايد زمينه‌ساز جذب مشارکت دانشجويان، ايجاد شبکه‌هاي ملي و توسعه ارتباطات بين‌المللي در عرصه علم و فناوري باشد.

وي در ادامه تصريح کرد: تبادل ايده‌ها، الگوهاي فعاليت و شيوه‌هاي ارتباط صنعت و دانشگاه‌ها و همچنين تناسب پيوند دانشگاه و بازار کار مي‌تواند از جمله اهداف اين نوع از ارتباطات و تعاملات بين‌المللي قرار بگيرد.

مدير کل فرهنگي وزارت علوم خاطرنشان کرد: مي‌توان از ظرفيت‌هاي فرهنگي ايران براي معرفي دستاوردهاي دانشجويان ايراني در سطح بين‌الملل و  کشورهاي جهان اسلام بهره گرفت. بنابراين مشارکت کشورهاي همسايه و منطقه در دهمين جشنواره حرکت را در دستور کار قرار داديم تا ارتباطات علمي و فرهنگي بين ايران و کشورهاي منطقه بسط و گسترش يابد.

وي تصريح کرد: دانشجويان خارجي مشغول به تحصيل در ايران و دانشجويان ايراني مشغول به تحصيل در خارج از کشور به جشنواره حرکت دعوت خواهند شد.

مدير کل فرهنگي وزارت علوم در پايان اظهار کرد: بخش بين‌الملل جشنواره حرکت زمينه‌اي براي معرفي دستاوردها و ابداعات دانشجويان نخبه ايراني خارج از کشور خواهد بود و اميدواريم اين محمل زمينه‌ساز بازگشت نخبگان ما باشد.


http://www.ilandnews.ir/fa/News/3717/معرفي-دستاوردهاي-دانشجويان-ايراني-خارج-از-کشور-در-جشنواره-ملي-حرکت
بستن   چاپ