ایرانیان جهان
قرارداد همکاري‌هاي جديد فضايي با 7 دانشگاه/تهيه 450 مستند از پروژه‌هاي تحقيقاتي در سال 96
سه شنبه 30 خرداد 1396 - 3:01:23 PM
ايسنا
دکتر سعيد شاخصي درباره همکاري با دانشگاه‌هاي کشور در حوزه فضايي، گفت: با پتانسيل خوبي که در حوزه فضايي در دانشگاه‌هاي فني و مهندسي کشور وجود دارد، تعامل با دانشگاه‌ها از جمله کارهايي است که در اين حوزه آغاز شده و حجم اين تعاملات در سال 96 افزايش يافته است.

وي با بيان اينکه اين قراردادها در راستاي ماموريت‌هاي پژوهشگاه فضايي هدفمندتر مي‌شود، افزود: در همين زمينه تاکنون با دانشگاه‌هاي خواجه نصيرالدين طوسي، دانشگاه شيراز ، دانشگاه صنعتي شيراز ، دانشگاه اصفهان، دانشکده علوم و فنون نوين دانشگاه تهران، دانشگاه تبريز و دانشگاه علامه طباطبايي قرارداد همکاري امضا شده است.

معاون پژوهش و فناوري پژوهشگاه فضايي ايران تصريح کرد: البته دانشگاه صنعتي شريف، پرديس دانشکده فني دانشگاه تهران و دانشگاه شريف از مراکزي هستند که قرارداد همکاري با آنها قبل ازاين منعقد شده بود.

وي با اشاره به برنامه‌هاي مربوط به توسعه دانش در پژوهشگاه فضايي گفت: از چند سال گذشته بحث مديريت دانش در پژوهشگاه شکل گرفته است و پژوهشگران ما ملزم هستند مراحل مختلف پروژه‌ها را در قالب يک مستند تدوين کنند که از سال 92 تا 95 ، 3484 مستند از پروژه‌هاي تحقيقاتي و فناوري تهيه شده است که پيش‌بيني ما اين است که براي سال 96 هم حدود 450 مستند تهيه شود.

دکتر شاخصي همچنين افزايش توليدات عملي را از مواردي عنوان کرد که در ارزيابي‌هاي داخل و خارج کشور به آن توجه مي‌شود و در ادامه اظهار کرد: از ابتداي تاسيس پژوهشگاه فضايي ايران بيش از 850 توليد علمي در قالب ارائه مقالات در کنفرانس‌ها، چاپ در مجلات علمي و ثبت اختراع در پژوهشگاه انجام شده است.

وي از تائيد يک مورد اختراع در سال جاري در سازمان پژوهش‌هاي علمي و صنعتي ايران خبر داد و گفت: تعدادي ديگر از اختراعات و محصولات پژوهشگاه فضايي ايران در حال دريافت تائيديه از سازمان پژوهش‌هاي علمي و صنعتي ايران هستند.

معاون پژوهش و فناوري پژوهشگاه فضايي ايران از آموزش محققان و کارمندان مجموعه پژوهشگاه فضايي به عنوان يکي ديگر از برنامه‌هاي اين پژوهشگاه ياد و تصريح کرد: 7500 ساعت نفر کلاس آموزشي در سال 95 با رويکرد کاربردي و در راستاي پروژه‌ها در حال انجام براي مديران، محققان و کارشناسان برگزار شده است که اين دوره‌هاي آموزشي در سال 96 به 20 هزار ساعت نفر افزايش مي‌يابد.

http://www.ilandnews.ir/fa/News/3712/قرارداد-همکاري‌هاي-جديد-فضايي-با-7-دانشگاه-تهيه-450-مستند-از-پروژه‌هاي-تحقيقاتي-در-سال-96
بستن   چاپ