ایرانیان جهان
"آتش به اختيار" به معناي دست بردن به سلاح فرهنگي است
دوشنبه 29 خرداد 1396 - 2:59:14 PM
ايسنا

حجت‌الاسلام ‌والمسلمين جعفر علوي‌کيا اظهار کرد: مقام معظم رهبري اخيراً در ديدار با جمعي از دانشگاهيان مطالب بسيار مهمي را مطرح کردند و خطاب به دانشجويان و فعالان فرهنگي و بهتر بگوييم به "افسران جنگ نرم" گفتند که شما "آتش به اختيار" هستيد.

وي افزود: شايد برخي معتقد باشند با استفاده از اين اصطلاح ممکن است که محيط دانشگاه توسط يک دانشجوي بي‌تجربه و خام به سمت هرج‌ومرج کشيده شود، اما بايد توجه کرد که رهبري اين اصطلاح را براي تمام دانشجويان مطرح نکردند بلکه براي کساني مطرح کردند که چند سال قبل اين افراد را "افسران جنگ نرم" ناميده‌اند.

مسئول نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه صنعت نفت گفت: افسر جنگ نرم کسي نيست که بخواهد ناپخته و خام عمل کند و بدون داشتن اطلاعات، برنامه و هماهنگي اقدامي انجام دهد. در چند سال اخير تلاش شده است که روحيه انقلابي، اقدام و عمل ايجاد شود. رهبري از فعالان حوزه اقتصادي، سياسي و ساير جبهه‌ها انتظار دارند که انقلابي عمل کنند و اگر مسأله‌اي را صحيح ديدند دست و تن آن‌ها از انجام کار درست نلرزد.

علوي‌کيا با بيان اينکه گاهي برخي احتياط‌ها و نگراني‌ها تا حدي موجب عقب‌ماندگي مي‌شود، خاطرنشان کرد: اين اصطلاح براي افسران جنگ نرم است تا هرجا کاري را صحيحي ديدند، بدون نگراني اقدام و درواقع انقلابي عمل کنند. من اصطلاح "آتش به اختيار" را به معناي انقلابي عمل کردن که بارها در صحبت‌هاي مقام معظم رهبري تکرار شده است، تفسير مي‌کنم.

وي افزود: جنگ عليه ما به اشکال مختلفي ازجمله فرهنگي و سياسي صورت مي‌گيرد. امروز اين جنگ، جنگ سخت نيست بلکه جنگ نرم است، لذا استفاده کردن از اصطلاحات جنگي ايرادي ندارد. ما اکنون در اشکال مختلف درگير جنگ هستيم با اين شرايط اگر از اصطلاحات جنگي استفاده مي‌کنيم و مثلاً مي‌گوييم بايد دفاع کرد، بايد از سلاح استفاده کرد و ... ايرادي ندارد، اما بايد توجه داشت که در اين شرايط منظور از سلاح، سلاح ديگري است.

مسئول نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه صنعت نفت ادامه داد: "آتش به اختيار" در جنگ سياسي و فرهنگي به معني دست بردن به سلاح واقعي نيست، بلکه هدف استفاده از همان نوع سلاحي است که دشمن به کار مي‌برد، يعني سلاح فرهنگي.

علوي‌کيا با بيان اينکه در جنگ نرم و فرهنگي بايد از سلاح‌هاي فرهنگي و نرم استفاده کرد، تأکيد کرد: دانشجوي بيدار و انقلابي در جنگ فرهنگي افسر ما است. اين دانشجو چشماني بيدار، هوشي باز و حواسي جمع دارد و در عرصه جنگ نرم تک‌تيراندازان دشمن را مي‌شناسد، به آن‌ها توجه دارد و آن‌ها را شکار مي‌کند. او هر جا دشمن را ببيند قطعاً براي مقابله‌به‌مثل دست به سلاح فرهنگي خواهد برد.


http://www.ilandnews.ir/fa/News/3708/"آتش-به-اختيار"-به-معناي-دست-بردن-به-سلاح-فرهنگي-است
بستن   چاپ