ایرانیان جهان
دانشگاه‌ها بايد ارتباط تنگاتنگي با جهاد دانشگاهي داشته باشند
يکشنبه 28 خرداد 1396 - 2:17:10 PM
ايسنا
محمدرضا ملکشاهي‌راد در بازديد از جهاد دانشگاهي استان اظهار کرد: باعث خوشحالي است که اين سازمان دانش‌بنيان فارغ از حمايت‌هاي دولتي فعاليت کرده و علم را به ثروت تبديل ميکند.

ملکشاهي‌راد ادامه داد: جهاد دانشگاهي در راستاي انجام کارها بايد بسته‌هاي علمي را به مسئولين و دستگاه‌هاي اجرايي ارائه کند و در اين رابطه مي‌تواند با ايجاد شورايي در تصميم‌گيري‌ها نقش داشته باشد.

نماينده مردم خرم‌آباد و چگني توليد فکر و علم را از وظايف مؤسسات دانش‌بنيان عنوان کرد و گفت: جهاد دانشگاهي در حوزه نرم‌افزاري بايد کار کند و بخش سخت‌افزاري به ساير دستگاه‌ها محول شود.

وي در ادامه با اشاره به فعاليت ايسنا اظهار کرد: اين خبرگزاري بايد مجموعه نخبگان، دانشگاهيان و کساني که متمايل به کار براي استان هستند را، متمرکز کند و امروز بيش از توليد بايد روي حوزه علمي، فرهنگي و اجتماعي کار کرد چراکه توليد فکر و دانش، موتور محرکه است و مي‌توان با آن به جامعه حيات بخشيد.

ملکشاهي‌راد خاطرنشان کرد: امروز اصلي‌ترين نهادي که جامعه به آن نياز دارد جهاد دانشگاهي است و حتي کپي‌برداري نيز نياز به توسعه و دانش دارد و اين نهاد مي‌تواند با توليد دانشي که محصولاتش قابل فروش باشد به چرخه توليد کشور کمک کند. کما اين‌که در کشوري مانند روسيه دانش و اطلاعات به فروش مي‌رسد و به کارهاي صنعتي ورود پيدا نميکنند.

وي گفت: در جهاد دانشگاهي بايد تحول و نهضتي ايجاد شود که جامعه به آن نياز داشته باشد و خلأ آن را حس کنند. لرستان هم اکنون بزرگترين قبرستان صنايع تبديلي است و اين نهاد مي‌تواند علت اين موضوع را بررسي و براي آن نسخه درمان صادر کند.

نماينده مردم خرم‌آباد و چگني با بيان اين‌که اشتغال بايد ارزان‌قيمت باشد، اضافه کرد: لرستان جامعه‌اي بسيار بکر و مشتاق در حوزه فعاليت‌هاي دانش‌بنيان است که مي‌توان به عنوان يک سرمايه از آن در حوزه اقتصادي استفاده کرد. ريسک توليد بالاست و بايد شرايطي در راستاي سرمايه‌گذاري بومي و توانمندسازي در حوزه‌هايي ازجمله مشاغل خانگي را فراهم کرد.


http://www.ilandnews.ir/fa/News/3702/دانشگاه‌ها-بايد-ارتباط-تنگاتنگي-با-جهاد-دانشگاهي-داشته-باشند
بستن   چاپ