ایرانیان جهان
توليد فرآورده‌هاي بيولوژيک در موسسه رازي شيراز بر پايه دانش فني داخلي
شنبه 27 خرداد 1396 - 7:47:14 AM
ايسنا
دکتر علي شيرازي نژاد با اشاره به اينکه بر اساس بيانات رهبر معظم انقلاب اسلامي مبني بر جلوگيري از واردات و توجه به توليدات داخلي، موسسه رازي شعبه شيراز اقدامات شايان توجهي انجام داده است، اظهار کرد: در همين راستا در سال جاري شاهد رونمايي از واکسن جديد اورنيتوباکتريوم راينوتراکئيال در زمينه طيور خواهيم بود.

وي افزود: اين واکسن در حال حاضر در مقياس آزمايشگاهي تهيه شده و با توجه به نتايج مثبت آن با همکاري موسسه رازي مرکز، در سال جاري به توليد صنعتي و انبوه مي رسد.

معاون توليد موسسه رازي شعبه شيراز با اشاره به بخش واکسن‌هاي ويروسي اين موسسه، خاطرنشان کرد: با توجه به بررسي‌هاي انجام شده توسط سازمان دامپزشکي کشور، موسسه رازي شعبه شيراز قابليت دريافت گواهينامه سازمان بهداشت جهاني را خواهد داشت که در آينده‌اي نزديک در اين راستا حرکت خواهيم کرد.

وي با بيان اينکه بر اين اساس براي صادرات واکسن در منطقه اقدام مي‌کنيم، گفت: با صادرات اين واکسن‌هاي دامپزشکي موسسه رازي شعبه شيراز، منطقه را تحت پوشش اين واکسن‌ها قرار مي‌دهيم.

دکتر شيرازي نژاد ادامه داد: با توجه به نيروهاي مجرب و کاردان و نيز دانش فني بومي موجود در اين موسسه، تمامي محصولات به صورت کاملا مستقل و بدون نياز به علم و فناوري خارجي به توليد مي رسند.

وي افزود: با توجه به اينکه صنعت مرغداري و طيور در شيراز بسيار فعال است، توليد واکسن‌هاي طيور در موسسه رازي، گام بسيار مثبتي در جهت جلوگيري از بيماري هاي آنفلوانزا و نيوکاسل طيور برداشته است.

معاون توليد موسسه رازي شعبه شيراز با تاکيد بر بومي بودن دانش در اين مرکز، تصريح کرد: تمام دانش موجود در اين شعبه ناشي از خدمات، تلاش و تحقيقات پيوسته محققان و کارشناسان موسسه رازي شعبه شيراز است و از هيچ کشوري در اين زمينه کمک گرفته نشده است.

بر اساس اعلام روابط عمومي موسسه رازي، وي با اشاره به فعاليت‌هاي تحقيقاتي موسسه رازي شعبه شيراز، اضافه کرد: تحقيقات در زمينه واکسن‌هاي در حال ساخت و واکسن‌هاي نوين به طور جدي درحال پيگيري است که نتايج تحقيقات انجام شده درافزايش سطح کيفي توليدات بسيار موثر و مفيد بوده است.


http://www.ilandnews.ir/fa/News/3690/توليد-فرآورده‌هاي-بيولوژيک-در-موسسه-رازي-شيراز-بر-پايه-دانش-فني-داخلي
بستن   چاپ