ایرانیان جهان
ضرورت برقراري ارتباطات بين‌المللي مراکز علمي داخل و خارج کشور در صنعت هوايي
سه شنبه 23 خرداد 1396 - 2:51:02 PM
ايسنا
منوچهر منطقي در خصوص ضرورت ارتباطات بين‌المللي ميان مراکز علمي، فناوري و صنعتي داخل و خارج کشور در صنعت هوايي اظهار کرد: توسعه فعاليت شرکت‌هاي دانش‌بنيان هوايي، تکميل و تقويت چرخه توسعه فناوري و محصولات هوايي به ويژه خلق ثروت از زنجيره نوآوري و فناوري منجر به رفع موانع موجود در مسير توسعه دانش، فناوري و بازارخواهد شد.

وي افزود: همچنين تسهيل روند تجاري‌سازي و صادرات فناوري‌ها، محصولات و خدمات تخصصي هوايي، کمک به ايجاد شرکت‌هاي سرمايه‌گذاري مشترک و بهره‌گيري از ظرفيت‌هاي شرکت‌هاي مطرح بين‌المللي مسير را هموارتر مي‌کند.

به گفته منطقي، ستاد هوايي و هوانوردي با برقراري ارتباطات بين‌المللي به دنبال تجميع و ادغام واحدهاي مکمل يکديگر در امر تحقيق و توسعه يا فناوري، تجاري کردن اقتصادي يک فناوري يا ايده تجاري، ايجاد يا کسب تخصص‌هاي بازاريابي يا توزيع، توسعه و نفوذ به بازارهاي محلي جديد و توليد محصول جديد است.

 وي تصريح کرد: توسط شتاب دادن به رشد درآمدها و توانايي براي افزايش حاشيه سود و در زمينه به ‌دست آوردن ظرفيت‌ها و تخصص‌هاي جديد، فرصت‌هايي نوين براي شرکت‌هاي دانش‌بنيان هوايي پديد ‌آمد.

منطقي ادامه داد: نقـش بخش هوافضا در ارتقاي اقتدار و امنيت ملي، پيشـراني علم و فنـاوري در ديگر زمينه‌ها و منافع حاصل از سـرريز فناوري‌هاي توسـعه‌‏يافته يا بومي‌سـازي شـده به ديگر بخش‌ها نيز از جمله ديگر عواملي هسـتند که هوافضا را در سـطح جهاني به يک بخش راهبردي تبديل کرده اسـت. 

دبير توسعه صنايع دانش‌بنيان هوايي و هوانوردي معاونت علمي همچنين اظهار کرد: ستاد هوايي و هوانوردي پس از مطالعه و رصد کامل ساير کشورها در حوزه هوافضا، کشورهاي فعال و توانمند در اين حوزه را شناسايي کرده است که مي‌توانند به عنوان شرکاي تجاري تقاضا يا عرضه فناوري و محصولات هوايي و هوانوردي مورد بررسي و مذاکره قرار گيرند.

منطقي گفت: از ميان کشورهاي مذکور، اين ستاد توانسته است به ايجاد و گسترش روابط خود با برخي از کشورهاي صاحب نام در عرصه هوافضا بپردازد که در ادامه، هر يک از اين موارد مورد بررسي قرار گرفته‌اند.


http://www.ilandnews.ir/fa/News/3677/ضرورت-برقراري-ارتباطات-بين‌المللي-مراکز-علمي-داخل-و-خارج-کشور-در-صنعت-هوايي
بستن   چاپ