ایرانیان جهان
پمپ‌هاي فرآيندي چند مرحله‌اي بومي‌سازي شد
دوشنبه 22 خرداد 1396 - 3:33:29 PM
ايسنا
بيژن عالي پور با اعلام خبر اظهار کرد: پروژه بومي‌سازي پمپ‌هاي گريز از مرکز چند مرحله‌اي (BB3) در راستاي منويات مقام معظم رهبري و تحقق اهداف اقتصاد مقاومتي و حمايت از ساخت داخل، به مرحله اجرا گذاشته شد.

وي افزود: اين پروژه مطابق با استانداردهاي معتبر جهاني براي نخستين بار در کشور و با همکاري مشترک کارشناسان منتخب شرکت ملي مناطق نفت‌خيز جنوب و شرکت‌هاي داخلي انجام شد.

عالي پور تصريح کرد: تمام مراحل تدوين دانش فني، طراحي، ريخته‌گري و ساخت اين نوع پمپ در داخل کشور صورت گرفته و نمونه ساخته شده، تمامي آزمايشات عملکردي را با موفقيت طي کرده است و عملکرد و راندمان آن مطابق با استاندارد API 610 است.

وي تصريح کرد: نمونه ساخته شده از اين نوع پمپ از نظر دقت طراحي و ساخت قابل رقابت با محصولات شرکت‌هاي بزرگ پمپ‌سازي خارج از کشور است.

مديرعامل شرکت ملي مناطق نفت‌خيز جنوب خاطرنشان کرد: با توجه به اين که ساخت اين پمپ‌ها نخستين تجربه طراحي در کشور به حساب مي‌آيد، طراحي، تدوين دانش فني و فعاليت‌هاي فني مهندسي پروژه از پيچيدگي‌هاي خاصي برخوردار بود که تحت نظارت دقيق و هوشمندانه سرپرستان و کارشناسان اين شرکت با موفقيت محقق شد.

وي اظهار کرد: پمپ‌هاي گريز از مرکز چند مرحله‌اي (BB3) کاربري فراواني در واحدهاي نفت و گاز دارند و با بومي‌سازي آن‌ها ضمن جلوگيري از خروج ارز، موجب ايجاد اشتغال و حمايت از صنايع داخلي خواهد شد.

عالي پور با تقدير از همه دست‌اندرکاران اين پروژه، اظهار اميدواري کرد: اين موفقيت‌ها و اقدامات بديع و نوآورانه در راستاي توليد صيانتي و حمايت از صنايع داخلي، استمرار داشته باشد

http://www.ilandnews.ir/fa/News/3668/پمپ‌هاي-فرآيندي-چند-مرحله‌اي-بومي‌سازي-شد
بستن   چاپ