ایرانیان جهان
نيروي انساني لازم براي راه‌اندازي مرکز تحقيقات بلوط وجود دارد
چهارشنبه 17 خرداد 1396 - 12:21:56 PM
ايسنا
دکتر محمد فيضيان اظهار کرد: دانشگاه لرستان از نظر توسعه آزمايشگاه‌هاي مرکزي دانشگاه در سطح کشور، در فهرست 10 دانشگاه برتر کشور قرار گرفته و آزمايشگاه‌ و مکان لازم براي مرکز تحقيقات بلوط در آن در نظر گرفته شده است.

وي با بيان اينکه پيگير هستيم تا مرکز تحقيقات بلوط را در دانشگاه لرستان راه‎اندازي کنيم، اضافه کرد: نيروي انساني لازم براي راه‌اندازي مرکز تحقيقات بلوط در دانشگاه لرستان وجود دارد.

معاون پژوهش‌وفناوري دانشگاه لرستان از پيگيري‌ها براي ايجاد مرکز تخصصي کشاورزي و منابع طبيعي در دانشگاه لرستان از طريق کسب مجوز از وزارت علوم خبر داد و افزود: اميدواريم مجوزهاي نهايي از تهران صادر شود.

فيضيان مطرح کرد: همچنين درخواست راه‌اندازي مرکز تحقيقات بلوط از طرف دانشگاه لرستان به معاونت علمي و فناوري رياست‌جمهوري فرستاده شده است.

وي با بيان اينکه سياست علمي دولت تدبير و اميد آن است که دانشگاه‌ها به‌سوي دانشگاه‌هاي نسل سوم بروند، يادآور شد: در کشورهاي توسعه‌يافته، دانشگاه نسل سوم به دانشگاهي گفته مي‌شود که کوشش مي‌کند در توسعه منطقه‌اي و محلي، نقش اثرگذاري داشته باشد و رشته‌هاي تحصيلي دانشگاهي، متناسب با نيازهاي منطقه‌اي و استاني ايجاد شوند.

معاون پژوهش‌وفناوري دانشگاه لرستان اظهار کرد: لرستان، استاني از حوزه زاگرس است و عمده پوشش جنگلي آن را درختان بلوط تشکيل مي‌دهند؛ چند سالي است بلوط با خشکيدگي و زوال، دست و پنجه نرم مي‌کند و البته برخي کارهاي تحقيقاتي نيز براي مقابله با اين پديده در سطح استان، در دست اقدام است.

وي گفت: در حال حاضر، دانشگاه لرستان 9300 دانشجو و 270 عضو هيات علمي دارد.

http://www.ilandnews.ir/fa/News/3647/نيروي-انساني-لازم-براي-راه‌اندازي-مرکز-تحقيقات-بلوط-وجود-دارد
بستن   چاپ