ایرانیان جهان
فستيوال بازار دارايي فکري «نوآوري‌هاي صنايع شيميايي و پليمر»
چهارشنبه 17 خرداد 1396 - 12:12:01 PM
ايسنا
فستيوال بازار دارايي فکري «نوآوري‌هاي صنايع شيميايي و پليمر» به‌عنوان هشتمين فستيوال و با رويکرد بستري براي تجاري‌سازي فرصتي براي سرمايه‌گذاري برگزار مي‌شود.

در اين رويداد اعتباراتي به سرمايه‌گذاران و صنعتگران ارائه خواهد شد و تسهيلات تجاري به طرح‌ها و اختراعات اعطا مي‌شود. همچنين برگزاري جلسات اختصاصي B2B از برنامه‌هاي برگزاري اين فستيوال است.

فاصله ميان فناوران و سرمايه‌گذاران هميشه يکي از مشکلات کشور در امر نوآوري بوده است. عدم اطلاع سرمايه‌گذاران و توليدکنندگان از طرح‌ها و نوآوري‌هاي صنعت موجب کاهش نرخ نوآوري در صنايع مختلف شده است.

از طرف ديگر اين مهم موجب شده است که توليدکنندگان داخلي براي حل مسائل و نيازهاي فناورانه خود صرفا به واحدهاي تحقيق و توسعه داخل سازمان خود متکي باشند و يا جهت تأمين اين نيازها به خارج از مرزهاي کشور رجوع کنند.

از سوي ديگر بسياري از طرح‌ها و نوآوري‌هاي جامعه متخصص و فناور داخلي به دليل نبود ساختارهاي مناسب اطلاعاتي و ارتباطي، امکان معرفي مؤثر طرح‌ها و پتنت‌هاي خود را به متقاضيان نداشته و از اين رو در مسير تجاري‌سازي با موانع بزرگي مواجه بوده‌اند.

در همين راستا و با حمايت معاونت علمي و فناوري رياست جمهوري و همکاري فن بازار ملي ايران و شرکت فرابورس ايران، فستيوال‌هاي تخصصي طرح‌ها و نوآوري‌ها در حوزه‌هاي صنعتي مختلف با حضور سرمايه‌گذاران، توليدکنندگان و صاحبان طرح‌ها برگزار مي‌شود. 

هدف از برگزاري اين فستيوال، معرفي طرح‌ها و نوآوري‌هاي حال حاضر کشور به سرمايه‌گذاران و توليدکنندگان و ايجاد نشست‌هاي تبادل فناوري به منظور مشارکت و سرمايه‌گذاري روي طرح‌ها از طريق بازار دارايي فکري است.

بازار دارايي فکري فرابورس ايران، ساختاري قانوني و مطمئن براي عرضه و فروش دارايي‌هاي فکري در کشور ماست. در اين بازار، تبادل گواهينامه‌هاي ثبت اختراع، طرح‌هاي صنعتي، علائم تجاري و غيره انجام مي‌شود.

در اين بازار، دارايي‌هاي فکري بعد از طي فرايندي مشتمل بر ارزيابي فني، تهيه طرح تجاري، ارزش‌گذاري يا قيمت‌گذاري، بازاريابي و با تأييد کميته عرضه بازار، آگهي شده و مورد مطالعه قرار مي‌گيرد.

بر اساس اعلام روابط عمومي معاونت علمي‌وفناوري رياست‌جمهوري، مهلت ارسال اختراعات به هشتمين فستيوال بازار دارايي فکري، 30 خردادماه جاري است.


http://www.ilandnews.ir/fa/News/3644/فستيوال-بازار-دارايي-فکري-«نوآوري‌هاي-صنايع-شيميايي-و-پليمر»
بستن   چاپ