ایرانیان جهان
هلندي ها مي توانند از سرورها براي گرم کردن آب حمام استفاده کنند
سه شنبه 16 خرداد 1396 - 1:10:13 PM
آريا
براي ديتاسنترهايي که شامل ده ها هزار سرور هستند، اين مشکلي بزرگ است که به اتلاف پول و انرژي منجر مي گردد. براي حل اين مشکل، کمپاني هاي مختلف راه هاي گوناگون انديشيده اند که از جمله آن مي توان به غوطه ور کردن سرورها در آب اشاره کرد. اما استارت آپ هلندي Nerdalize رويکردي متفاوت در پيش گرفته و به جاي اتلاف انرژي اضافه سرورها، مي خواهد از آنها براي گرم کردن خانه مردم استفاده کند.
همه چيز بسيار ساده است. شما به Nerdalize هزينه اي مي پردازيد تا سروري در خانه تان راه اندازي کند که به صورت رايگان خانه شما را گرم مي کند و با فروش آن فضاي سرور، Nerdalize نيز درآمدزايي مي کند. در سال 2015، نخستين محصول اين کمپاني نوعي هيتر ديواري بود که به يک سرور تجهيز شده بود و مي توانست در مدت يک ساعت، اتاقي کوچک را گرم کند.

حالا Nerdalize به سراغ دومين محصول خود رفته است. از ماه آگوست آتي، Nerdalize خانه 42 خانواده هلندي را به سرورهايي مجهز خواهد کرد که منابع آبي را گرم مي کنند؛ تصور کنيد آب حمام خانه شما با هيچ چيز به جز ديتا گرم نشود! Nerdalize مي گويد که تهيه اين تجهيزات براي مشتريان عادي، سالانه 336 دلار هزينه خواهد داشت و کمپاني هاي تکنولوژي هم 50 درصد هزينه کمتري براي سرويس هاي ديتا پرداخت خواهند کرد.
Nerdalize عقيده دارد که اين رويکرد، سناريويي «برد-برد-برد» است و کمپيني براي جذب سرمايه عمومي راه اندازي کرده که بعد از رسيدن به هدف ابتدايي 250 هزار يورويي، حالا براي جذب نيم ميليون يورو هدف گذاري کرده است.

http://www.ilandnews.ir/fa/News/3640/هلندي-ها-مي-توانند-از-سرورها-براي-گرم-کردن-آب-حمام-استفاده-کنند
بستن   چاپ