ایرانیان جهان
خلق بازار براي شرکت‌هاي کوچک آي‌تي/بين‌المللي‌سازي محصولات و خدمات
سه شنبه 9 خرداد 1396 - 9:00:35 AM
ايسنا

حبيب‌الله اصغري با بيان اينکه دولت دوازدهم بايد توجه ويژه‌اي به شرکت‌هاي کوچک و متوسط آي‌تي داشته باشد، اظهار کرد: دولت بايد گام‌هايي را بردارد تا شرکت‌هاي کوچک در کشورهاي هدف، بازار پيدا کنند.

رئيس پژوهشکده فناوري اطلاعات و ارتباطات جهاد دانشگاهي افزود: در واقع بين‌المللي‌سازي محصولات و خدمات شرکت‌هاي کوچک آي‌تي در کشورهاي هدف امري ضروري محسوب مي‌شود.

وي ادامه داد: از طرفي بايد بتوانيم شرکت‌هاي بزرگ همچون شرکت‌هاي بزرگ اپراتوري يا شرکت نفت را نيز درگير کنيم تا تکنولوژي خود را وارد شرکت‌هاي کوچک کنند.

اصغري تصريح کرد: شرکت‌هاي بزرگ بايد وارد عرصه حمايت از شرکت‌هاي کوچک شوند؛ چراکه حمايت از اين شرکت‌ها فقط وظيفه دولت نيست. بلکه شرکت‌هاي بزرگ نيز بايد حمايت از شرکت‌هاي کوچک را در اهداف خود جاي دهند.

رئيس پژوهشکده فناوري اطلاعات و ارتباطات جهاد دانشگاهي با بيان اينکه از سويي ديگر بايد بدانيم که بازار شرکت‌هاي کوچک آي‌تي نسبت به صنايع ديگر بسيار متفاوت است، گفت: نسخه‌اي که براي شرکت‌هاي آي‌تي پيچيده مي‌شود با نسخه‌اي که براي شرکت‌هاي ديگر پيچيده مي‌شود، تفاوت بسياري دارد. درواقع نمي‌توان حوزه آي‌تي را با ساير حوزه‌ها برابر دانست.

وي با اشاره به اينکه ساخت بازار يکي از وظايف دولت است، اظهار کرد: دولت بايد براي خدمات و محصولات شرکت‌هاي کوچک بازار جذب کند، زيرا در اين صورت شرکت‌ها مي‌توانند راه خود را پيدا کنند.

اصغري تاکيد کرد: گاهي اوقات پول دادن به شرکت‌هاي کوچک از سم نيز مهلک‌تر است. بايد دولت يا بازار را توسعه دهد و يا به خلق بازار بپردازد تا شرکت‌ها بتوانند مسير خود را در اقتصاد پيدا کنند.


http://www.ilandnews.ir/fa/News/3617/خلق-بازار-براي-شرکت‌هاي-کوچک-آي‌تي-بين‌المللي‌سازي-محصولات-و-خدمات
بستن   چاپ