ایرانیان جهان
تقويت همکاري‌هاي علوم پزشکي ايران با پژوهشکده علوم‌شناختي
دوشنبه 8 خرداد 1396 - 2:46:10 PM
ايسنا
در اين نشست که در مرکز کلينيک مغز و شناخت برگزار شد، بر تقويت همکاري‌هايي که بر اساس تفاهم‌نامه امضا شده ميان پژوهشکده علوم شناختي و دانشگاه علوم پزشکي ايران به امضا رسيده است، تاکيد شد.

دکتر کمال خرازي، دبير ستاد توسعه علوم وفناوري‌هاي شناختي در اين نشست هدف از تاسيس کلينيک مغز و شناخت را ارائه خدمات توانبخشي شناختي به مردم اعلام کرد و گفت: اين کلينيک به عنوان يک الگو راه‌اندازي شده است تا در آينده نمونه‌هاي آن در همه نقاط کشور راه‌اندازي شود.

وي افزود: کلينيک مغز و شناخت با فعاليتهاي آموزشي، پژوهشي و ارائه خدمات باليني به بيماران و افراد سالم تلاش مي‌کند چنين الگويي را تجربه و پروتکل‌هاي مختلف مداخلات شناختي را طراحي کند و به تصويب مراجع ذيربط برساند.

دبير ستاد توسعه علوم و فناوري‌هاي شناختي با اشاره به اينکه بسياري از مشکلات فيزيکي انسان‌ها اختلالات شناختي را در پي دارد، بر ضرورت "چک آپ" شناختي تاکيد کرد.

وي گفت: انسان‌هاي سالم نيز ضروري است با مراجعه به متخصص از کيفيت کارکردهاي شناختي خود مطمئن شوند. خرازي افزود: در امريکا 83 درصد مردم با مراجعه سالانه به مراکز توانبخشي شناختي، مشکلات احتمالي خود را کنترل مي‌کنند تا قبل از پيچيده شدن آن به معالجه بپردازند.

دکتر جواد مير اسماعيل، رييس دانشگاه علوم پزشکي ايران نيز با اشاره به امکانات خوبي که در کلينيک مغز و شناخت فراهم شده است، آمادگي اين دانشگاه را براي تقويت همکاري‌هاي مشترک با کلينيک مغز و شناخت و پژوهشکده علوم شناختي اعلام کرد.

همچنين دکتر پيمان حسني ابهريان، مدير کلينيک مغز و شناخت، گزارشي از خدمات و اقدامات توانبخشي شناختي کلينيک براي گروه‌هاي سني مختلف ارائه کرد.

بر اساس اعلام روابط عمومي معاونت علمي‌وفناوري رياست‌جمهوري، عضو هيات علمي و مديرگروه توانبخشي شناختي پژوهشکده علوم شناختي با اشاره به اينکه هيچ فردي در هيچ گروه سني بي‌نياز از سنجش و توانبخشي شناختي نيست، آمادگي اين مرکز را براي همکاري با دانشگاه علوم پزشکي ايران در زمينه‌هاي آموزشي، پژوهشي، باليني و ارائه خدمات شناختي به بيماراني که از سوي دانشگاه علوم پزشکي ايران معرفي مي‌شوند، اعلام کرد.

http://www.ilandnews.ir/fa/News/3611/تقويت-همکاري‌هاي-علوم-پزشکي-ايران-با-پژوهشکده-علوم‌شناختي
بستن   چاپ