ایرانیان جهان
بومي‌سازي پمپ‌هاي خلاء کاربردي در صنايع نفت و پزشکي
شنبه 6 خرداد 1396 - 3:17:00 PM
ايسنا
پمپ‌هاي وکيوم کاربردهاي متنوع و گسترده خود را در صنايع گوناگون داشته و دارند و بر همين اساس يکي از شرکت‌هاي فناور کشور با ورود به اين عرصه و بومي کردن دانش اين پمپ‌ها توانسته است بخشي از نياز صنايع به اين فناوري را تامين کند.

صمد عبدلي، مجري طرح با اشاره به بومي‌سازي دانش فني پمپ‌هاي خلا در کشور، افزود: اين پمپ‌ها در صنايع مختلف از صنعت چاپ تا پزشکي و بيمارستاني کاربرد دارند و از مهمترين کارکرد اين پمپ‌ها ايجاد خلأ، هواگيري، فيلتراسيون و تخليه مخلوط‌هاي گاز و بخار از سيستم‌ها است.

وي صنايع شيشه و بلور، غذايي، شيميايي، نفت و پتروشيمي، پزشکي و بيمارستاني و آزمايشگاه‌ها را از جمله بخش‌هايي عنوان کرد که اين پمپ‌ها در آنها کاربرد دارند و اظهار کرد: با مطالعات انجام شده توانايي ساخت پمپ‌هاي وکيوم و تجهيزات منطبق با خواست روز بازار را در کشور فراهم کرديم.

عبدلي ادامه داد: در اين پروژه علاوه بر طراحي و توليد تجهيزات و قطعات پمپ وکيوم و مقاومت قطعات بر اساس استانداردهاي روز دنيا، تلاش کرديم ضمن ارتقاي کيفي و کمي محصولات و خدمات خود و تامين نياز بازار داخلي با حضور در بازارهاي جهاني گامي ديگر در جهت خودکفايي اين حوزه برداريم.

وي از اجراي فاز توسعه‌اي اين طرح خبر داد و خاطر نشان کرد: در فاز دوم، توليد سازه‌هاي کوچکتر و پمپ‌هاي خشک و دو مرحله‌اي در دستور کار قرار گرفته است.


http://www.ilandnews.ir/fa/News/3599/بومي‌سازي-پمپ‌هاي-خلاء-کاربردي-در-صنايع-نفت-و-پزشکي
بستن   چاپ