ایرانیان جهان
5 دانشگاه برتر علوم رايانه در سال 2017 را بشناسيد
شنبه 6 خرداد 1396 - 3:09:28 PM
ايسنا
بر اساس آمار منتشره 530 هزار شغل مستقيم و غير مستقيم در آمريکا در ارتباط با علوم رايانه وجود دارد، اما تنها 60 هزار فارغ‌التحصيل در رشته‌هاي مربوط به علوم رايانه وجود دارند.

در ذيل به معرفي 5 دانشگاه برتر در زمينه علوم رايانه مي‌پردازيم:

1. موسسه فناوري ماساچوست (MIT)

اين موسسه موفق شده است تا در رتبه‌بندي دانشگاه‌هاي علوم رايانه با کسب 100 امتياز، امتيازات کامل را کسب کند و در صدر اين فهرست قرار بگيرد. اين موسسه داراي بزرگترين گروه از دانشجويان مقطع کارشناسي در اين رشته است.

2.دانشگاه تسينگهوا (Tsinghua)

اين دانشگاه در پکن چين واقع است که در سال 1911 تاسيس شده است. امتياز اين دانشگاه در جدول رتبه‌بندي 98.2 است.

3. دانشگاه استنفورد

اين دانشگاه آمريکايي حائز امتياز 96 شده است. دپارتمان علوم کامپيوتر اين دانشگاه توسط طراحي يک سيستم به دانشجويان خود فرصت امتحان و تجربه شاخه‌هاي متفاوت را قبل از تصميم‌گيري نهايي مي‌دهد.

اين دپارتمان 9 شاخه شامل هوش مصنوعي، محاسبات زيستي (biocomputation)، مهندسي رايانه، گرافيک، اثر متقابل انسان و رايانه بر هم، اطلاعات، سيستم‌ها، تئوري و شاخه‌هاي غير تخصصي براي دانشجويان پيش‌بيني کرده است.

4. دانشگاه فناوري نانيانگ

اين دانشگاه سنگاپوري 95.3 امتياز کسب کرد. دانشگاه فناوري نانيانگ علاوه بر اين که از زيباترين دانشکده‌ها برخوردار است، داراي بهترين برنامه و دوره آموزش علوم رايانه در دنيا نيز است. برخي از دوره‌هاي منظم کارشناسي اين دانشگاه عبارت است از مهندسي رايانه، تحليل رايانه و داده و اقتصاد مهندسي رايانه.

5. دانشگاه آستين-تگزاس

آخرين مورد اين فهرست موفق به کسب 95.2 امتياز شده است. دوره علوم رايانه همانند امکانات پژوهشي اين دانشگاه از کيفيت خوبي برخوردار است، به طوري که يکي از برترين‌هاي آمريکا است. اين دانشگاه با باز گذاشتن دست دانشجويانش و پرورش خلاقيت آنان و امکاناتي نظير تضمين آينده شغلي و بورسيه‌هاي تحصيلي، اين امکان را به آن‌ها مي‌دهد که مطالعاتشان را با علايقشان پيوند بزنند.


http://www.ilandnews.ir/fa/News/3596/5-دانشگاه-برتر-علوم-رايانه-در-سال-2017-را-بشناسيد
بستن   چاپ