ایرانیان جهان
شليک دارت هاي مجهز به GPS؛ راهکار جديد پليس آمريکا براي رديابي مجرمين
چهارشنبه 3 خرداد 1396 - 12:12:49 PM
آريا
با چسبيدن ردياب به بدنه اتومبيل، پليس مي تواند به راحتي هر لحظه از مکان خودروي وي مطلع شده و در صورت لزوم با بستن مسير در يک مکان مناسب مظنون را به دام بياندازد.

اگر چه شيوه ذکر شده کمي تخيلي به نظر مي رسد، اما دپارتمان پليس آروادا در ايالت کلرادو بجاي تعقيب و گريز خطرناک از اين روش براي رديابي خودروهاي متواري استفاده مي کند.

ايده اين کار توسط StarChase شکل گرفته، شرکتي که با طراحي دارت هاي متصل به GPS پليس را از انجام برخي عمليات خطرناک بي نياز کرده است.
اين دارت ها درون محفظه هايي در جلوي خودروهاي پليس نصب شده و در مواقع ضروري با فرمان افسر به سمت اتومبيل مظنون شليک مي شوند. جالب اينکه اين دارت ها به قدري از قدرت چسبندگي بالايي برخوردار هستند که امکان کنده شدن آنها از روي بدنه به راحتي وجود ندارد.

يکي از افسران پليس آروادا درباره اين ايده گفته: "هدف اصلي به کارگيري اين فناوري اينست که نيروها و جامعه خود را امن تر نگه داريم." اما آيا استفاده از اين فناوري از لحاظ قانوني بلامانع است؟
يکي از وکلا عقيده دارد تا زماني که پليس به درستي از اين دارت ها استفاده کند و آسيبي متوجه شهروندان عادي نباشد، به کارگيري آنها براي متوقف کردن مجرمين ايرادي ندارد.

آنطور که StarChase ادعا کرده در حال حاضر 30 ايالت از دارت هاي GPS ساخت اين کمپاني استفاده مي کنند. پليس آروادا نيز اعلام کرده که در نه ماه گذشته موفقيتي 85 درصدي را در به کارگيري اين ردياب هاي چسبناک تجربه کرده است.

http://www.ilandnews.ir/fa/News/3586/شليک-دارت-هاي-مجهز-به-GPS؛-راهکار-جديد-پليس-آمريکا-براي-رديابي-مجرمين
بستن   چاپ