ایرانیان جهان
جک ما، بنیان‌گذار علی‌ بابا به‌زودی این شرکت را ترک می‌کند
يکشنبه 18 شهريور 1397 - 10:26:49
ایرانیان جهان - جک ما، بنیان‌گذار و مدیرعامل شرکت علی‌بابا گفته است قصد دارد علی‌بابا را ترک کند تا در بنیاد خود به اهداف بشردوستانه بپردازد.

جک ما ، میلیارد چینی، بنیان‌گذار و مدیرعامل شرکت بزرگ تجارت الکترونیک علی‌بابا به‌تازگی در مصاحبه‌ای با مجله بلومبرگ گفته است که به‌زودی از سمت خود در این شرکت کناره‌گیری، و زمان و ثروت خود را صرف بنیاد بشردوستانه شخصی‌اش می‌کند. جک ما هم‌اکنون در سن 53 سالگی، یکی از ثروتمندترین افراد در چین است. او در سال 2014 یک سال پس از آنکه از منصب مدیرعاملی علی‌بابا کناره‌گیری کرد، بنیاد خود با نام بنیاد جک ما را با هدف کمک به بهبود آموزش در چین، به‌خصوص در روستاها پایه‌گذاری کرد. این بنیاد سال گذشته اعلام کرد قصد دارد مبلغی معادل 300 میلیون یوآن (حدودا 45 میلیون دلار) را صرف آموزش معلمان کند تا بی‌سوادی را در مناطق روستایی چین به‌طور کامل از بین ببرد. مقاله‌های مرتبط:
رازهای موفقیت جک ما، مؤسس علی بابا بیوگرافی جک ما، مؤسس گروه علی بابا و سومین فرد ثروتمند چین
آقای ما که پیش از تاسیس علی‌بابا، معلم زبان انگلیسی بوده؛ به بلومبرگ گفت: من روزی در آینده‌ی بسیار نزدیک دوباره به حرفه‌ی معلمی مشغول خواهم شد. تصور می‌کنم در این کار، خیلی بهتر از مدیرعامل بودن در علی‌بابا باشم. البته وی، تاریخ دقیق اجرایی کردن تصمیم خود را اعلام نکرده است. ما در پاسخ به سوال بلومبرگ که آیا این اتفاق در سال جاری اتفاق خواهد افتاد یا خیر؛ پاسخ داد: به‌زودی این اتفاق خواهد افتاد. بنیاد جک ما را آماده شده است. این بنیاد، حاصل 10 سال تلاش‌های من است. این دقیقا شبیه به کاری است که بیل و ملیندا گیتس در سال 2000 و 6 سال قبل از خروج بیل گیتس از مایکروسافت انجام دادند. آن‌ها بنیاد بیل گیتس را با هدف از بین بردن فقر و بهبود سلامت تاسیس کردند که همین ماه پیش، عنوان سخاوتمندترین بنیاد بشردوستانه‌ی آمریکا را به خود اختصاص داد.
آقای ما در ادامه به بلومبرگ گفت: نکات زیادی وجود دارد که می‌توام از بیل گیتس یاد بگیرم. البته من هیچ‌گاه به اندازه‌ی او ثروتمند نخواهم شد؛ اما حداقل می‌توانم زودتر بازنشست شوم. Alibaba بزرگترین شرکت تجارت الکترونیکی چین است که سبد محصولات متنوعی از فروش آنلاین کالا تا خدمات ابری و تحویل غذا را شامل می‌شود. بر اساس آخرین گزارش‌ها، این شرکت در یک سال اخیر 158 میلیارد یوآن (معادل 23 میلیارد دلار) درامد کسب کرده است. اقای ما در سال 2013 از سمت مدیرعاملی این شرکت کناره‌گیری کرد و در جایگاه رییس هیئت مدیره قرار گرفت. بر اساس تخمین مجله فوربز، ثروت آقای ما هم‌اکنون در حدود 39 میلیارد دلار است که او را در جایگاه دومین ثروتمند چین و بیستمین فرد ثروتمند دنیا قرار می‌دهد. آقای ما را می‌توان یکی از عجیب‌ترین افراد ثروتمند جهان محسوب کرد؛ او سال گذشته در شرکتش با لباسی شبیه به مایکل جکسون ظاهر شد. همچنین ویدیویی از او منتشر شد که مهارت وی در کنگ‌فو را نشان می‌داد. او در این ویدیو 8 ورزشکار قدرتمند سبک تایی‌چی کنگ‌فو را شکست می‌دهد.

http://www.ilandnews.ir/fa/News/35858/جک-ما،-بنیان‌گذار-علی‌-بابا-به‌زودی-این-شرکت-را-ترک-می‌کند
بستن   چاپ