ایرانیان جهان
ساخت دستگاه جداکننده نفت از آب در دانشگاه آزاد
سه شنبه 2 خرداد 1396 - 2:44:21 PM
ايسنا
حسين اميني، مديرعامل شرکت‌ مستقر در پارک علم وفناري دانشگاه‌ آزاد اسلامي و فارغ‌التحصيل واحد پرديس با اشاره به نحوه عملکرد دستگاه جداکننده نفت از آب گفت: اين دستگاه به صورت شناور بر روي سطوح سيال قرار مي‌گيرد و روغن‌هايي را که در سطح آب انباشته شده‌اند، جمع‌آوري کرده و به محل ذخيره‌سازي نفت انتقال مي‌دهد.

اين دانش‌آموخته دانشگاه آزاد اسلامي با بيان اينکه ورود مواد نفتي و روغني به آب يکي از مواردي است که در بسياري از کارخانه‌ها و صنايع کوچک و بزرگ پالايشگاهي، پتروشيمي، کارخانه‌هاي فولادسازي و… باعث آلودگي دريا و محيط زيست مي‌شود، افزود: حذف اثرات مخرب نشت نفت و هيدروکربن‌ها در دريا، حذف آلودگي درياها ناشي از عمليات سکوها و چاه‌هاي نفتي، پاک‌سازي بنادر و لنگرگاه کشتي‌ها و نفت‌کش‌ها، پاکسازي رودخانه‌ها، حذف روغن در محل انباشت گل حفاري، حذف روغن در اسکيل پيت‌ها در صنايع فولاد، حذف روغن در پروسه تصفيه آب و فاضلاب صنعتي موارد پرکاربرد دستگاه جداکننده نفت از آب است.

اميني با بيان اينکه اين دستگاه مشابه خارجي نيز دارد، گفت: با بهينه‌سازي‌هاي انجام‌شده نمونه داخلي مي‌تواند نياز کشور در اين راستا را به‌خوبي پاسخ دهد. همچنين نمونه داخلي با قيمتي بسيار کمتر عرضه مي‌شود.

بر اساس اعلام روابط عمومي دانشگاه آزاد اسلامي، شرکت طراح اين دستگاه نخستين شرکتي است که با ايده دانش‌بنيان و توليد دستگاه جداکننده نفت با هدف حفاظت از محيط زيست و حذف آلودگي‌ها و اثرات مخرب نشت نفت و هيدروکربن‌ها در دريا در پارک علم و فناوري دانشگاه آزاد اسلامي مستقر شده است.

http://www.ilandnews.ir/fa/News/3585/ساخت-دستگاه-جداکننده-نفت-از-آب-در-دانشگاه-آزاد
بستن   چاپ