ایرانیان جهان
ارائه تازه ترين دستاوردهاي علم فيزيوتراپي
سه شنبه 2 خرداد 1396 - 12:59:33 PM
آريا
احمد مؤذن زاده افزود: اين همايش با حضور بيش از 3 ارائه تازه ترين دستاوردهاي علم فيزيوتراپيهزار فيزيوتراپيست و دانشجويان رشته فيزيوتراپي در مقاطع مختلف با برگزاري کارگاه هاي آموزشي متعدد برگزار مي شود.
وي گفت: در کنار اين همايش نمايشگاه تجهيزات فيزيوتراپي و توانبخشي با حضور حدود 100شرکت سازنده و واردکننده که يکي از بزرگترين نمايشگاه هاي تجهيزات فيزيوتراپي در سطح منطقه است نيز برپا خواهد شد.
مؤذن زاده ادامه داد: در اين همايش شخصيت هاي برجسته علمي فيزيوتراپي از کشورهاي امريکا، کانادا، انگلستان، فرانسه، آلمان، ايتاليا، استراليا، لهستان، جمهوري چک و از کشورهاي منطقه هند، پاکستان، لبنان و عراق حضور خواهند داشت.
وي افزود: فيزيوتراپي يکي از رشته هاي پزشکي است که در دنياي امروز در خط مقدم خدمات بهداشتي درماني قرار دارد و در هر اختلالي که بيمار دچار مشکلات حرکتي شود، نخستين پاسخ و بهترين درمان مراجعه به فيزيوتراپيست و درمانهاي فيزيوتراپي است.
دبير اجرايي نخستين همايش بين المللي و بيست و هشتمين همايش فيزيوتراپي ايران گفت: فيزيوتراپي يک روش درماني کم خطر و در عين حال مؤثر و گسترده است که در آن هم از انواع و اقسام مداليته هايي که در طيف امواج الکترومغناطيس مطرح هستند، استفاده مي شود و هم از روش هاي درمان دستي، ماساژ، ورزش درماني، کشش، سوزن خشک استفاده مي شود و با پيشرفت تکنولوژي استفاده از روش هايي مثل شاک ويو، ليزرهاي کم توان و پرتوان، مگنت و راديو فرکانس در فيزيوتراپي روز به روز جايگاه مشخص تري پيدا کرده است به نحوي که وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي مجموعه نظام مند روش هاي نوين فيزيوتراپي را نيز ابلاغ کرده است.
وي ادامه داد: فيزيوتراپي رشته اي است با دامنه وسيع درماني که مي تواند اثرات خود را در ابعاد مختلف در کاهش درد و التهاب و بهبود شکستگي ها و ضايعات بافت نرم نشان دهد و در بازگشت بيمار به محيط کار و زندگي و جلوگيري از اتلاف هزينه و وقت و دور بودن فرد از فعاليت هاي فردي و حرفه اي نقش مهمي را ايفا کند.
بازرس هيئت مديره انجمن علمي فيزيوتراپي ايران گفت: خوشبختانه همکاران فيزيوتراپيست ما در نظام سلامت در سطح کشور و در تيم توانبخشي در تعامل کامل با گروه هاي مختلف و متخصصين محترم فعاليت مي کند و شرح وظايف مقطع پايه رشته فيزيوتراپي در سازمان نظام پزشکي مورد بحث و بررسي قرار گرفته و به زودي با حضور نمايندگان وزارت بهداشت اين شرح وظايف به تأييد نهايي مي رسد.
وي ادامه داد: درمورد اجراي فراگير مقطع دکتراي حرفه اي فيزيوتراپي با توجه به اينکه اين مقطع در سطح منطقه و جهان به صورت وسيع اجرا و در کشورهاي همسايه مثل پاکستان و عربستان سعودي نيز عملياتي شده است، بنابراين اميدواريم شاهد پذيرش فراگير دانشجويان مقطع دکتراي حرفه اي فيزيوتراپي از مقطع ليسانس باشيم تا بتوانيم خدمات شايسته تر و بهتري را به بيماران ارائه دهيم.
نخستين همايش بين المللي و بيست هشتمين همايش سالانه فيزيوتراپي ايران از 3 تا 5 خرداد در هتل المپيک تهران برگزار مي شود.

http://www.ilandnews.ir/fa/News/3580/ارائه-تازه-ترين-دستاوردهاي-علم-فيزيوتراپي
بستن   چاپ