ایرانیان جهان
افزايش بودجه‌هاي پژوهشي دانشگاه آزاد به 1000 ميليارد تومان
دوشنبه 1 خرداد 1396 - 3:12:13 PM
ايسنا
دکتر مونادي امروز در حاشيه مراسم افتتاح مرکز تحقيقات فناوري نانوي واحد تهران‌جنوب با اشاره به اقدامات دانشگاه‌هاي دنيا در حوزه پژوهش و فناوري، افزود: دانشگاه استنفورد و ام‌آي‌تي آمريکا رتبه‌هاي 10 و 11 اقتصاد جهان را به خود اختصاص داده‌اند.

وي اضافه کرد: اين در حالي است که ايران به عنوان يک کشور رتبه 17 اقتصاد جهان را دارد.

معاون پارلماني و امور مجلس دانشگاه آزاد اسلامي يادآور شد: دانشگاه استنفورد 5 ميليون و 400 هزار شغل، 40 هزار شرکت و تعداد زيادي موسسه بين‌المللي ايجاد کرده و امروزه دره سيليکون در جهان فناوري مطرح است.

مونادي با اشاره به تاکيدات مقام معظم رهبري به موضوع اشتغال و اقتصاد دانش‌بنيان، خاطرنشان کرد: راه‌اندازي مرکز تحقيقات فناوري نانو در واحد تهران‌جنوب مي‌تواند به تحقق اين هدف کمک کند.

وي با بيان اينکه بودجه دانشگاه استنفورد 5.5 ميليارد دلار است، اضافه کرد: علاوه بر آن 16 هزار دانشجو در اين دانشگاه مشغول به تحصيل هستند که براي هر چهار دانشجو يک استاد مشغول به فعاليت است.

معاون پارلماني و امور مجلس دانشگاه آزاد اسلامي با تاکيد بر اينکه دکتر ولايتي، رئيس هيات موسس دانشگاه آزاد به امر پژوهش تاکيد فراواني دارد، گفت: بر اين اساس بودجه دانشگاه آزاد از 600 ميليارد تومان در سال گذشته به 1000 ميليارد تومان در سال جاري افزايش يافته است.

وي هدف از افزايش بودجه را جذب نخبگان و دانش‌اندوزان ذکر کرد و يادآور شد: علاوه بر آن از نظر مسؤولان دانشگاه آزاد مقاله‌اي خوب است که بتوان به آن ارجاع و در رفع نيازهاي کشور از آن بهره‌برداري کرد.


http://www.ilandnews.ir/fa/News/3577/افزايش-بودجه‌هاي-پژوهشي-دانشگاه-آزاد-به-1000-ميليارد-تومان
بستن   چاپ