ایرانیان جهان
امضاي تفاهم‌نامه همکاري دانشگاه هاي صنعتي شريف و شانگهاي
دوشنبه 1 خرداد 1396 - 1:51:22 PM
آريا
اين سند همکاري را طرفين در حاشيه اجلاس رئيسان دانشگاه هاي حوزه راه ابريشم امضا کردند که امروز در شهر شانگهاي برگزار شد.در اين همايش که مربوط به کشورهاي مرتبط با طرح راه ابريشم موسوم به يک «کمربند - يک جاده» مي باشد رئيسان و معاونان دانشگاه هاي 35 کشور در شرق چين شرکت کرده اند و رئيس هيات امناي دانشگاه شانگهاي در مراسم گشايش آن سخنراني کرد.
در راستاي برگزاري اين همايش همچنين رئيسان دانشگاه صنعتي شريف و دانشگاه هايي از ترکيه و چين و آذربايجان سخنراني کرده و سندهاي همکاري مزبور در حاشيه آن امضا شد. در مراسم مذکور محمود فتوحي فيروز آبادي رئيس دانشگاه شريف به نمايندگي از کشورمان در اجلاس راه ابريشم بر گسترش همکاري هاي علمي و فرهنگي کشورهاي اين حوزه تاکيد ورزيد.
او همچنين در کنار اين اجلاس با شماري از مسئولان دانشگاهي، دولتي و حزبي شهر شانگهاي در شرق اين کشور گفت وگو کرد و درباره تبادل استاد و دانشجو و تبادل مطالب علمي و مقاله هاي ذي ربط رايزني نمودند. همزمان در ديدارهاي مشترک که «حجت» رايزن علمي ايران در چين و «عليرضا ايروش» سرکنسول ايران در شانگهاي حضور داشتند تاکيد شد که در آينده، طرف چيني با توجه به درخشش دانشجويان ايران در فضاي علمي چين امتيازات و بورسيه هاي بيشتري در اختيار دانشجويان کشورمان قرار خواهند داد.
مقرر شد که مسئولان ذي ربط براي تحقق اين هدف و گسترش تبادلات علمي طرفين در اين باره بحث و رايزني هاي بيشتري صورت دهند.برگزاري گردهمايي هاي عملي، تبادل دانشجو، انجام تحقيقات علمي مشترک، برگزاري نشست هاي مربوط به اعطاي درجات علمي و فعاليت هاي مشترک در عرصه انتشار مطالب و متون علمي و برگزاري کارگروه هاي علمي از مهمترين مفاد تفاهمنامه امضا شده ميان دو طرف است.

http://www.ilandnews.ir/fa/News/3573/امضاي-تفاهم‌نامه-همکاري-دانشگاه-هاي-صنعتي-شريف-و-شانگهاي
بستن   چاپ