ایرانیان جهان
خبر خوش براي طرح‌هاي دانش‌بنيان/آغاز رتبه‌بندي تعاوني‌ها از خرداد
شنبه 30 ارديبهشت 1396 - 9:56:26 AM
مهر

مهدي حسين‌نژاد با اشاره به برنامه‌هاي صندوق ضمانت سرمايه گذاري تعاون در جهت حمايت از طرح‌هاي اشتغال‌زا در سال «اقتصاد مقاومتي؛ توليد - اشتغال» گفت: برنامه نخست صندوق در اين زمينه حمايت از طرح‌هاي دانش بنيان است بدين ترتيب که در سال جاري 100 درصد تسهيلات پرداختي بابت طرح‌هاي دانش بنيان تضمين مي‌شوند.

وي با بيان اينکه در سال گذشته فقط 80 درصد تسهيلات طرح‌هاي دانش بنيان توسط صندوق تضمين مي‌شد، از افزايش ضريب اعتباري اين طرح‌ها خبرداد و گفت: در زمان اعتبار سنجي طرح‌ها، شاخصي با عنوان «شاخص ايده» وجود دارد که هر چه ضريب رتبه اعتباري طرح‌ها بالاتر باشد وثيقه کمتري بابت تسهيلات اعطايي دريافت مي‌شود.

3 فاز اجراي طرح رتبه بندي شرکت‌ها

مديرعامل صندوق ضمانت سرمايه گذاري تعاون همچنين از رتبه بندي شرکت‌هاي تعاوني خبر داد و گفت: اين طرح از اواخر خردادماه آغاز مي‌شود و در 3 فاز به تمام شرکت‌هاي تعاوني و غرتعاوني تعميم داده مي‌شود.

وي با بيان اينکه بر اساس آمار ارائه شده در مجموع حدود 98 هزار تعاوني فعال در کشور وجود دارند گفت: بخش عمده اي از اين تعاون‌ ها پرتفوي بالايي ندارند که با نگاه توسعه‌اي و توانمندسازي اعتبار سنجي مي‌شوند. شرکت‌هايي که رتبه بندي خواهند شد به تناسب رتبه، درجه اعتباري دريافت مي‌کنند و به تناسب رتبه، انواع ضمانت‌نامه‌هاي اعتباري و معاملات براي آنها صادر مي‌شود.

حسين نژاد، اطمينان بخشي فعالان اقتصادي از وضعيت فعاليت تعاوني‌ها را يکي از مزيت‌هاي مهم طرح رتبه بندي تعاوني ها اعلام کرد و گفت: با اجراي اين طرح فعالان اقتصادي پيش از آغاز مراودات اقتصادي و تجاري خود با يک تعاوني، مي‌توانند با شناخت از پرتفوي و رتبه آن تعاوني ، نسبت به همکاري يا ارزش همکاري تصميم گيري کنند. بنابراين اجراي طرح رتبه بندي مي تواند به امنيت فضاي کسب و کار کمک کند.

مديرعامل صندوق ضمانت سرمايه گذاري تعاون درباره روند رتبه بندي تعاوني‌ها گفت: در فاز نخست از اواخر خردادماه و همزمان با آغاز طرح، هزار شرکت تعاوني با معرفي معاونت تعاون وزارت «تعاون، کار و رفاه اجتماعي» رتبه بندي مي‌شوند.

وي با بيان اينکه در فاز دوم تمام شرکت‌هاي تعاوني رتبه بندي مي‌شوند گفت: تلاش ما اين است تا پايان امسال فاز سوم اين طرح يعني رتبه بندي شرکت‌هاي غير تعاوني نيز اجرايي شود.

حسين‌نژاد در پاسخ به اين سوال که در حال حاضر پرتفوي صندوق ضمانت سرمايه گذاري تعاون چقدر است گفت: در حال حاضر پرتفوي صندوق 800 ميليارد تومان است که براي امسال رشد 30 درصدي اين پرتفوي هدفگذاري شده است.


http://www.ilandnews.ir/fa/News/3563/خبر-خوش-براي-طرح‌هاي-دانش‌بنيان-آغاز-رتبه‌بندي-تعاوني‌ها-از-خرداد
بستن   چاپ