ایرانیان جهان
آثار هنري دانش‌آموزان در حوزه نانو ارزيابي مي‌شود
چهارشنبه 27 ارديبهشت 1396 - 2:14:14 PM
ايسنا
باشگاه نانو به‌ منظور ايجاد يک جريان آموزشي- پژوهشي در ميان دانش‌آموزان اقدام به برپايي جشنواره دانش‌آموزي فناوري نانو کرده است. تاکنون 7 دوره از اين جشنواره با موضوع مقالات و دستاوردهاي دانش‌آموزي برگزار شده است. از دوره هشتم بخش فرهنگي و هنري نيز به اين جشنواره اضافه شده است.

اين مسابقه در سه بخش نقاشي، عکاسي و داستان‌نويسي برگزار خواهد شد و هدف از برگزاري اين بخش ايجاد و تقويت خلاقيت در دانش‌آموزان درباره مفهوم و آينده فناوري نانو است.

علاقه‌مندان به شرکت در بخش مسابقات فرهنگي و هنري (نقاشي، عکاسي و داستان‌نويسي) تا 15 تيرماه فرصت دارند نسبت به ثبت‌نام در اين دوره اقدام کرده و دانش‌آموزان (به‌صورت انفرادي) مي‌توانند در هريک از مسابقات فوق به‌صورت جداگانه شرکت کرده و براي هر مسابقه حداکثر 3 اثر به دبيرخانه ارسال کنند.

افراد شرکت‌کننده بايد دانش‌آموز و مشغول به تحصيل باشند و محدوديت سني وجود ندارد.

تمام آثار ارسالي در صورت رعايت کردن شرايط و ضوابط مسابقه در روز برگزاري جشنواره به نمايش گذاشته مي‌شوند. آثار دريافتي بر اساس شاخص‌هايي مانند ميزان تطابق با موضوع، شرايط ظاهري، ميزان خلاقيت و کيفيت هنري اثر و غيره توسط هيات داوران بررسي و امتيازدهي شده و در نهايت 3 اثر برتر انتخاب و معرفي مي‌شوند.

آثار منتخب علاوه‌بر گرفتن جايزه نقدي و گواهي حضور در جشنواره، در سايت باشگاه و مجله زنگ نانو منتشر مي‌شوند.

مفاهيم نانو از جمله موضوعات اين مسابقه است و دانش‌آموزان مي‌توانند مفاهيمي از قبيل مقياس نانو، خواص فيزيکي، شيميايي و مکانيکي نانومواد، رويکرد توليد (پايين به بالا و بالا به پايين) را به‌طور ملموس نمايش دهند.

کابرد نانو از ديگر موضوعات بخش نقاشي هشتمين جشنواره دانش‌آموزي فناوري نانو است و بر اين اساس دانش‌آموزان مي‌توانند کاربردهاي مختلف فناوري نانو را در آثار خود به نمايش بگذارند.

کاربرد نانو در صنعت مانند نانوکامپوزيت‌هايي که خواص فيزيکي و مکانيکي قطعات را بهبود مي‌دهند، بتون‌هاي سبک و عايق‌هاي آيروژل، ادوات نظامي رادارگريز، نانوذرات مورد استفاده در صنايع خودرو (شيشه‌هاي پليمري مقاوم به خراش)، کاربرد نانو در طبيعت مانند آبگريزي برگ نيلوفر آبي، چسبندگي کف پاي مارمولک و کاربرد نانو در زندگي روزمره از جمله موضوعاتي است که دانش‌آموزان مي‌توانند از آن براي طرح‌هاي خود استفاده کنند.


http://www.ilandnews.ir/fa/News/3557/آثار-هنري-دانش‌آموزان-در-حوزه-نانو-ارزيابي-مي‌شود
بستن   چاپ