ایرانیان جهان
اجراي 47 پروژه تجديدپذير در کشور
چهارشنبه 27 ارديبهشت 1396 - 2:10:42 PM
ايسنا
سيروس وطنخواه مقدم با اشاره به موانع و چالش‌هاي پيش روي توسعه حوزه انرژي‌هاي تجديدپذير، افزود: از مهمترين چالش‌هاي اين حوزه مي‌توان به عدم رقابت‌پذيري تجديدپذيرها با منابع فسيلي، قيمت غير واقعي انرژي در کشور، موانع نهادي و سياستگذاري و پتانسيل‌سنجي ناکافي و غيردقيق اشاره کرد.

وي با تاکيد بر اينکه در اين حوزه هيدروژن و پيل سوختي از حوزه‌هايي است که بايد بيشتر مورد توجه قرار گيرد، ادامه داد: حمايت‌هاي مختلف و متنوعي توسط ستاد در حوزه پيل سوختي انجام شده است. حمايت از مراکز آموزشي و پژوهشي براي اجراي 47 پروژه و تجهيز 12 آزمايشگاه پيل سوختي از جمله اين اقدامات است.

وطنحواه، طراحي و ساخت استک 100 واتي پيل سوختي پليمري و طراحي و ساخت استک 50 واتي پيل سوختي اکسيد جامد را از ديگر دستاوردهاي حمايتي اين ستاد نام برد.

دبير ستاد انرژي‌هاي تجديدپذير از همکاري اين ستاد با شرکت اتريشي خبر داد و اظهار کرد: در اين همکاري اجراي يک پروژه عظيم برنامه‌ريزي شده است.

وي با بيان اينکه بايد از تمام پتانسيل‌هاي کشور در اين حوزه براي توسعه استفاده کنيم، گفت: بايد زمينه براي فعاليت بيشتر بخش خصوصي در اين عرصه فراهم شود و اقداماتي همچون ارتقاي سطح فعاليت‌هاي علمي به سمت تجاري‌سازي، تلاش براي ايجاد ساز و کار هم افزا و کمک براي صنعتي شدن فعاليت‌هاي اين حوزه، افزايش سرعت فعاليت‌ها و بازنگري و به‌روزرساني سند راهبردي پيل سوختي با همت بيشتري انجام شود.


http://www.ilandnews.ir/fa/News/3555/اجراي-47-پروژه-تجديدپذير-در-کشور
بستن   چاپ