ایرانیان جهان
برگزاري سومين سخنراني متخصصان ايراني غيرمقيم در حوزه فناوري‌نانو
شنبه 23 ارديبهشت 1396 - 2:21:24 PM
ايسنا
کارگاه دکتر اکبر وحيدي با عنوان Synthesis of Magnetic Nanoparticles and Their Functionalization (سنتز نانوذرات مغناطيسي و عاملدار شدن آنها) در راستاي طرح «همکاري با متخصصان و دانشمندان ايراني غيرمقيم» در دانشگاه شهيد بهشتي برگزار شد.

اين برنامه از سري سخنراني‌ها و کارگاه‌هاي متخصصان ايراني غيرمقيم در حوزه فناوري ‌نانو و در راستاي تحقق طرح «همکاري با متخصصان و دانشمندان ايراني غيرمقيم» بوده است.

دکتر وحيدي در سال 2015 از دانشگاه ملي سنگاپور (NUS) در رشته مهندسي شيمي در مقطع دکتري تخصصي مدرک خود را اخذ کرده و پس از آن به عنوان محقق در Nanyang Environment & Water Research Institute  (موسسه تحقيقاتي محيط زيست و آب نانيانگ) مشغول به فعاليت است.

اين کارگاه که بيش از 40 نفر از دانشجويان تحصيلات تکميلي و اساتيد از 7 دانشگاه مختلف در آن شرکت کردند، در 2 بخش تئوري و علمي برگزار شد. در بخش تئوري مطالب زير ارائه شد:

معرفي نانوذرات مغناطيسي (نانوذرات)، روش‌هاي تثبيت و پوشش آنها
نانوذرات براي تثبيت آنزيم به عنوان نانوبايو کاتاليست
مزايا و چالش‌هاي استفاده نانوبايو کاتاليست‌هاي مغناطيسي

وحيدي در بخش عملي کارگاه نيز به آموزش موارد ذيل پرداخت:

سنتز نانوذرات با هسته اکسيد آهن و پوسته پلي (گليسيديل متاکريلات)
عاملدار شدن نانوذرات با معرفي نتيجه يک دي آمين با زنجيره بلند
گلوتارآلدئيد و توابع سطح اسيد نيکل- nitrilotriacetic

طرح «همکاري با متخصصان و دانشمندان ايراني غيرمقيم» به منظور انتقال دانش، تجربه و ايده‌هاي فناورانه به کشور و همچنين ايجاد ارتباط موثر دانشمندان غيرمقيم با همتايان داخلي و مراکز علمي و فناوري منتخب توسط معاونت علمي و فناوري رياست‌ جمهوري و بنياد ملي نخبگان‌ تدوين شده و در حال اجرا است.

در راستاي تحقق اين طرح و استفاده از ظرفيت علمي و پژوهشي متخصصان و دانشمندان برجسته ايراني غيرمقيم، بنياد ملي نخبگان با همکاري ستاد ويژه توسعه فناوري‌ نانو از اساتيد، متخصصان، کارآفرينان و دانشمندان برجسته ايراني مقيم خارج از کشور فعال در حوزه فناوري نانو براي سخنراني در موسسات آموزشي و پژوهشي دعوت مي‌کند.


http://www.ilandnews.ir/fa/News/3527/برگزاري-سومين-سخنراني-متخصصان-ايراني-غيرمقيم-در-حوزه-فناوري‌نانو
بستن   چاپ