ایرانیان جهان
توسعه همکاري‌هاي دانشگاه اميرکبير با نهادهاي فعال «مهندسي پزشکي»
چهارشنبه 20 ارديبهشت 1396 - 1:52:29 PM
ايسنا
دکتر محمد ربيعي امروز در همايش رويکردهاي مهندسي پزشکي در درمان و تشخيص پزشکي ترميمي و سلول‌هاي بنيادي که در دانشگاه اميرکبير برگزار شد، افزود: دانشگاه اميرکبير اولين دانشکده مهندسي پزشکي را راه‌اندازي کرد و از قديمي‌ترين دانشگاه‌هاي فعال در اين حوزه به شمار مي‌رود.

وي با اشاره به برنامه اين دانشگاه براي برگزاري همايش‌هاي علمي در زمينه مهندسي پزشکي، خاطرنشان کرد: بر اين اساس مقرر است تا همايش‌هاي دوره‌اي را تا پايان سال با رويکرد مهندسي پزشکي در درمان و تشخيص بيماري برگزار کنيم.

ربيعي با بيان اينکه در پايان هر يک از اين همايش‌ها تيم‌هاي تخصصي تشکيل مي‌شود، يادآور شد: اين تيم‌ها با ارگان‌هاي خارج از دانشگاه که با آن‌ها تفاهم‌نامه به امضا رسيده است، همکاري‌هاي مشترکي در زمينه اجراي پروژه‌هاي تحقيقاتي و مطالعات خواهند داشت.

رئيس پژوهشکده سيستم‌هاي تشخيص پزشکي با بيان اينکه اولين دوره اين همايش در حوزه مهندسي پزشکي برگزار شده است، اظهار کرد: دوره‌هاي بعدي آن با موضوعاتي چون کيت‌هاي تشخيصي و ايمپلنت برگزار خواهد شد.

وي تصريح کرد: در حال حاضر زيرساخت‌هاي اين برنامه ايجاد شده و به دنبال تشکيل تيم‌هاي تخصصي در موضوعات مرتبط با مهندسي پزشکي هستيم.


http://www.ilandnews.ir/fa/News/3518/توسعه-همکاري‌هاي-دانشگاه-اميرکبير-با-نهادهاي-فعال-«مهندسي-پزشکي»
بستن   چاپ