ایرانیان جهان
جوهر نامرئي، تازه ترين ترفند تقلب در امتحانات
سه شنبه 19 ارديبهشت 1396 - 1:14:56 PM
ايسنا
بر اساس آخرين گزارش ساليانه کانون قضات مستقل(OIA) بريتانيا، يک دانشجوي وکالت با 24 صفحه تقلب که با جوهر نامرئي(جوهر ماورا بنفش) نوشته شده بود و کاغذ سفيد به نظر مي‌آمد دستگير شد.

تصور مي‌شود اين خانم در نظر داشته تا يک خودکار UV را با خود سر جلسه آزمون برده و توسط آن نوشته‌هاي نامرئي‌اش را مرئي کند. وي اين برگه‌ها را لاي کتابي که به همراه داشت جاسازي کرده بود اما در حالي که با خودکار UV در حال تقلب بوده توسط مراقبان ديده و دستگير مي‌شود.

جزئيات اين تقلب زماني برملا شد که اين خانم نسبت به جريمه عملش درخواست فرجام خواهي داشت.

استفاده از جوهر نامرئي تازه‌ترين نمونه از بکارگيري تکنولوژي توسط دانشجويان براي تقلب در امتحانات است. بعد از افشاگري تلگراف مبني بر اين که برخي دانشجويان با قرار دادن وسايل الکترونيکي کوچک در گوششان که توانايي زمزمه کردن جواب سوالات را داراست و بيان رشد ميزان تقلب در امتحانات، نمايندگان مجلس و مديران دانشگاه‌هاي بريتانيا دستور دادند بازرسان به طور سرزده از محل امتحانات بازديد کنند.

آمار رسمي نشان مي‌دهد استفاده از وسايل الکترونيکي براي تقلب در حال افزايش است و تا به حال صدها دانشجو در بريتانيا به خاطر استفاده از دستگاه‌هاي پنهان در طول امتحانات دستگير شده‌اند.

لرد استوري، کسي که با رشد بي رويه صنعت مقاله نويسي مبارزه مي‌کند مي‌گويد استفاده از جوهر نامرئي در امتحانات بسيار مبدعانه است.

وي افزود: دانشگاه‌ها از رشد ميزان تقلب‌ها آگاهند و بيم دارند که اين کار باعث از دست رفتن اعتبارشان شود.

لرد استوري سخنگوي حزب ليبرال دموکرات مجلس اعيان بريتانيا، افزود: گاهي دانشجويان به دليل سرخوردگي و نااميدي از عملکردشان در جلسات آزمون به دنبال جستجوي دستگاه‌هاي تکنولوژيک براي تقلب مي‌روند. تعداد اين دانشجويان روزانه در حال افزايش است، به خصوص ميان دانشجويان خارجي. گاهي والدين ثروتمند دانشجو شهريه او را پرداخت مي‌کنند اما فرزندشان از درخشش در امتحانات نااميد است، بنابراين بخاطر اين که آن پول هدر نرود دست به تقلب مي‌زند.

جوهر نامرئي در فروشگاه‌هاي اينترنتي به قيمت 2 پوند در دسترس است و اغلب به عنوان اسباب‌بازي کودکان دسته بندي مي‌شود. البته اين جوهر استفاده‌هاي مفيد نيز دارد، به عنوان مثال براي علامتگذاري روي اشيا قيمتي در مواقع گم يا دزديده شدن.

اين جوهر از موادي ساخته شده است که وقتي اين مواد با اشعه ماورا‌بنفش برخورد مي‌کنند از خود نور درخشاني ساطع مي‌کنند. جوهر نامرئي در گذشته براي رمزگشايي از جنايات و جرائم همانند رمزگشايي از پيغام‌هاي پنهاني ميان گروه‌هاي خلافکار استفاده مي‌شده است.

براي مثال، در سال 2008 يکي از عناصر القاعده به نام حبيب احمد 32 ساله در حال حمل کدهايي که با جوهر نامرئي نوشته شده بود، بعد از شناسايي توسط پليس بريتانيا دستگير و روانه زندان شد.

سخنگوي دانشگاه‌هاي بريتانيا مي‌گويد: دانشگاه‌ها در برخورد با تقلب بسيار قاطع برخورد خواهند کرد و جريمه‌هاي سنگيني براي دانشجوياني که مرتکب آن شوند تعيين کرده‌اند. سوءرفتار آموزشي ناقض قواعد حاکم بر دانشگاه‌هاست و مي‌تواند موجب اخراج دانشجويان از دانشگاه شود. ضمن اين که دانشگاه‌ها نيز در تشخيص انواع روش‌هاي تقلب باتجربه تر شده‌اند.


http://www.ilandnews.ir/fa/News/3510/جوهر-نامرئي،-تازه-ترين-ترفند-تقلب-در-امتحانات
بستن   چاپ