ایرانیان جهان
اعطاي اولين گواهي انطباق به محصول توليد داخل
دوشنبه 18 ارديبهشت 1396 - 2:07:24 PM
ايسنا
دکتر محمد فرهادي امروز در مراسم معرفي طرح‌هاي برتر پارک علم و فناوري دانشگاه تهران با تاکيد بر اينکه دولت تلاش‌هاي زيادي براي اعطاي تسهيلات به شرکت‌هاي دانش‌بنيان اعمال کرده است، افزود: در دو دهه گذشته مساله پارک‌هاي علم و فناوري و مراکز رشد مطرح شد و در حال حاضر ايجاد بيش از 42 پارک مصوب شده که از اين تعداد 39 پارک فعال شده است.

وي با بيان اينکه در حال حاضر بالغ بر 1000 شرکت دانش‌بنيان در اين پارک‌ها مشغول فعاليت هستند، يادآور شد: اين پارک‌ها به صورت هيات‌امنايي اداره مي‌شوند و با برنامه‌ريزي‌هايي که صورت گرفته، به زودي خواهيد شنيد که شرکت‌هاي مستقر در پارک‌هاي علم و فناوري سند اعياني شرکت خود را دريافت خواهند کرد.

فرهادي، جهت‌گيري پايان‌نامه‌ها به سمت رفع نيازهاي کشور را از سياست‌هاي وزارت علوم نام برد و اظهار کرد: بر اين اساس 171 مرکز رشد در دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها ايجاد شده است و محصولاتي که در اين مراکز توليد مي‌شود، در راستاي رفع نيازهاي داخل خواهد بود.

وزير علوم به برگزاري نمايشگاه تجهيزات ساخت داخل اشاره کرد و گفت: در نمايشگاه امسال بالغ بر 1400 ميليارد تومان قرارداد ميان شرکت‌ها و موسسات آموزش عالي و پژوهشگاه‌ها منعقد شده است.

وي اين ميزان را در سال گذشته 77 ميليارد تومان ذکر و تاکيد کرد: با برگزاري اين نمايشگاه از سوي وزارت علوم به دانشگاه‌ها ابلاغ شد که تمام تجهيزات خود را از شرکت‌هاي داخل تامين کنند.

فرهادي به مشکل استاندارد محصولات داخل اشاره کرد و در اين باره افزود: بر اين اساس در شوراي عالي استاندارد مصوب شد که گواهي انطباق براي محصولات توليد داخل صادر شود که اولين گواهي انطباق به توليد يخچال‌هاي منهاي 70 درجه سانتيگراد اعطا شد.

وي اعطاي اين گواهينامه را زمينه‌اي براي صادرات اين محصول دانست و ادامه داد: علاوه بر آن اقدام به ايجاد صندوق‌هاي پژوهش و فناوري کرديم که تاکنون 34 صندوق فعال شده است.

به گفته فرهادي، 49 درصد اين صندوق‌ها با اعتبارات دولتي و مابقي از سوي سرمايه‌گذاري‌هاي بخش خصوصي تامين مي‌شود.


http://www.ilandnews.ir/fa/News/3501/اعطاي-اولين-گواهي-انطباق-به-محصول-توليد-داخل
بستن   چاپ