ایرانیان جهان
ششمين جشنواره حرکت در دانشگاه علم و صنعت گشايش يافت
دوشنبه 18 ارديبهشت 1396 - 2:03:43 PM
ايسنا
جشنواره ملي حرکت ويژه انجمن‌هاي علمي دانشجويي و با تأکيد بر هم افزايي، تکثير ايده‌هاي خلاق و ايجاد انگيزه و نشاط در انجمن‌هاي علمي دانشجويي، همه ساله توسط اداره کل فرهنگي و اجتماعي وزارت علوم، تحقيقات و فناوري و با همکاري دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالي کشور، پژوهشگاه‌ها و ساير مراکز علمي برگزار مي‌شود که براي انتخاب برترين انجمن‌هاي علمي در حوزه‌هاي گوناگون، هر ساله اين جشنواره ابتدا در مرحله دانشگاهي برگزار مي‌شود که در نهايت انجمن‌هاي برتر، جواز حضور در جشنواره ملي حرکت را دريافت خواهند کرد.

«شناسايي انجمن‌هاي علمي دانشجويي موفق و تقدير از فعالان اين انجمن‌ها»، «انعکاس فعاليت‌هاي الگو و موفق»، «ايجاد تحرک توام با جهت دهي فعاليتهاي انجمن‌هاي علمي دانشجويي»، «ايجاد زمينه به منظور هم افزايي انجمن‌هاي علمي دانشجويي از طريق انتقال تجارب موفق» و «ايجاد بستر مناسب به منظور آشنايي صاحبان صنايع و معادن، حرف و مشاغل، سازمان‌هاي دولتي و غيردولتي با ظرفيت‌ها و توانمندي‌هاي انجمن‌هاي علمي دانشجويي»، اهداف برگزاري اين جشنواره است.

مهندس سعادتجو، دبير کل انجمن‌هاي علمي دانشگاه شريف اظهار کرد: ششمين جشنواره حرکت دانشگاه علم وصنعت ايران با شرکت 15 انجمن علمي در حوزه‌هاي داوري و رقابتيِ 23 گانه‌ و متفاوت با جشنواره‌هاي حرکت قبلي اين دانشگاه، از امروز، 18 ارديبشهت تا روز سه‌شنبه  19 ارديبهشت ماه برگزار خواهد شد. همچنين از 16 تا 20 ارديبهشت ماه جاري به نام "هفته حرکت دانشگاه" نامگذاري شده است.

وي گفت: بخش رقابتي شامل پنج بخش کلي «انجمن علمي فعال»، «انجمن علمي توانمند»، «انجمن علمي خلاق»، «فعالان موفق انجمن‌هاي علمي» و «انجمن علمي برگزيده پانزدهمين دوره انجمن‌هاي علمي» است که هر کدام داراي حوزه‌هاي گوناگون و در مجموع، 23 حوزه رقابتي هستند.

بر اساس اعلام روابط عمومي دانشگاه علم و صنعت ايران، در بخش نمايشگاهي اين جشنواره، از نخستين چارت فرادرسي و فوق برنامه دانشکده‌هاي دانشگاه علم و صنعت به عنوان دستاوردهاي کلان پانزدهمين دوره انجمن‌هاي علمي رونمايي خواهد شد.


http://www.ilandnews.ir/fa/News/3499/ششمين-جشنواره-حرکت-در-دانشگاه-علم-و-صنعت-گشايش-يافت
بستن   چاپ