ایرانیان جهان
نامزدهاي رياست جمهوري از دادن وعده‌هاي غيرعلمي پرهيز کنند
يکشنبه 17 ارديبهشت 1396 - 2:21:54 PM
ايسنا

دکتر حسام‌الدين علامه اظهار کرد: در فضاي انتخابات در مناظره‌ها بعضا وعد و وعيدهاي غيرکارشناسي صورت مي‌گيرد و انتظار جامعه علمي و دانشگاهي کشور از نامزدهاي انتخابات رياست‌جمهوري اين است که از وعده و وعيدهاي غيرعلمي خودداري کنند.

وي ادامه داد: در مناظره‌ها اهداف خوبي بيان مي‌شود ولي برنامه‌هاي رسيدن به اين اهداف، محل تامين منابع مالي و پيش‌نيازها و پيش‌شرط‌هاي رسيدن به اين اهداف تبيين نمي‌شود و ما انتظارمون اين است که طبق برنامه‌هاي استراتژيک نظام، متناسب با شرايط منطقه و جهان و وضعيت مالي کشور برنامه‌ها ارائه شود و اهداف بيان شود.

قائم‌مقام برنامه‌ريزي و نظارت معاونت فرهنگي و دانشجويي تاکيد کرد: بايد از دادن وعده و وعيدهاي نادرست و بالا بردن سطح انتظاراتي که متناسب با شرايط مالي کشور نيست پرهيز شود.

وي درخصوص شرايط علمي کشور در حال حاضر اظهار کرد: در سال‌هاي اخير از نظر کميت قطعا وضعيت بسيار خوبي در توليد مقالات علمي و رشد علمي کشور داشته‌ايم ولي آنچه که هنوز از آن فاصله داريم کيفيت اين مقالات است.

علامه افزود: در مقالاتي که در حال حاضر توليد مي‌شود نه صرفا از نظر کيفيت علمي بلکه از نظر کاربردي بودن با حل کردن نقاط کور و مشکل‌دار اقتصاد، صنعت و علم کشور و خدمات مختلف کشور ما واقعا فاصله زيادي دارد.

قائم‌مقام برنامه‌ريزي و نظارت معاونت فرهنگي و دانشجويي گفت: امروزه ديگر با تعداد مقالات، حتي مقالات ISI رتبه علمي کشورها را نمي‌سنجند و اين را مي‌سنجند که اين مقالات چقدر منجر به توليد ثروت و درآمدزايي براي کشور شده است و چقدر منجر به کارآفريني و حل مشکلات کشور شده است.

وي خاطرنشان کرد: اميدواريم دولت دوازدهم بتواند به نوعي شاخص‌ها را تغيير دهد و اين عزم و انگيزه را در دانشگاه‌هاي نسل چهارم به وجود بياورد که از فضاي کمي رها شوند و شاخص‌ها عميق‌تر و کاربردي‌تر شود.


http://www.ilandnews.ir/fa/News/3491/نامزدهاي-رياست-جمهوري-از-دادن-وعده‌هاي-غيرعلمي-پرهيز-کنند
بستن   چاپ