ایرانیان جهان
تشخيص بيماري از طريق عرق بدن با يک سنسور جديد دستبندي
شنبه 16 ارديبهشت 1396 - 12:46:08 PM
مهر
اين سنسور ابتدا عرق بدن را جمع آوري کرده و بعد از اندازه گيري ترکيبات مولکولي آن، نتايج را براي آناليز و تشخيص از طريق اسمارت فون به شکل الکتريکي انتقال مي دهد.

برخلاف دستگاه هاي قبلي جمع کننده عرق بدن، اين دستگاه جديد نياز ندارد بيمار براي مدت طولاني بنشيند تا عرق بدنش جمع آوري شود.

اين دستگاه جديد يک سيستم دو قسمتي متشکل از سنسورهاي  انعطاف پذير و ريزپردازنده هاست که به پوست چسبيده، غده هاي عرق بدن را تحريک کرده و سپس وجود مولکول ها و يون هاي مختلف را براساس سيگنال هاي الکتريکي شان شناسايي مي کند.

به عنوان مثال، ميزان بالاي يون کلريد نشانه وجود فيبروز کيستيک است، درحاليکه ميزان بالاي گلوکز خون، ديابت را نشان مي دهد.

در شيوه هاي رايج تشخيص فيبروز کيستيک لازم است بيمار به يک مرکز تخصصي مراجعه کرده و به مدت 30 دقيقه بنشيند تا الکترودها با تحريک غدد عرق ريز در پوست، عرق لازم براي ازمايش را جمع آوري نمايند. فيبروز کيستيک يک بيماري ژنتيکي است که موجب مي شود ماده هاي مخاطي در ريه ها، لوزالمعده و اعضاي ديگر تشکيل شوند.

به گفته دکتر کارلوس ميلا، عضو تيم تحقيق از دانشگاه استنفورد کاليفرنيا، «در دستگاه فعلي، سنسور با تحريک پوست موجب توليد عرق در مدت چند دقيقه مي شود و بلافاصله ترکيبات آن را ارزيابي کرده و داده ها را از طريق تلفن همراه به سرور آناليزکننده نتايج انتقال مي دهد و تمامي اين آزمايش همگي در يک مرحله و زمان کوتاه اتفاق مي افتد.»


http://www.ilandnews.ir/fa/News/3481/تشخيص-بيماري-از-طريق-عرق-بدن-با-يک-سنسور-جديد-دستبندي
بستن   چاپ