ایرانیان جهان
شناسايي ژني که کاهش شنوايي را درمان مي کند
چهارشنبه 6 ارديبهشت 1396 - 12:56:45 PM
بيتوته
شمار زيادي از افراد با کاهش شنوايي به سن بازنشستگي مي رسند و اين مشکل در ميان سربازاني که تجربه حضور در ميادين جنگي دارند، بيشتر است.

محققان مرکز پزشکي دانشگاه روچستر در مطالعه اي جديد موفق به کشف پروتييني شده اند که احتمالا مي تواند در بازيابي شنوايي پس از آسيب ناشي از قرار گرفتن در معرض سر و صدا نقش داشته باشد.

آنها متوجه شده اند که ژن موسوم به Forkhead Box O3 و يا Foxo3 که پيشتر تاثير آن بر طول عمر انسان ثابت شده است، از سلول هاي مويي خارجي در گوش مياني در برابر آسيب ها محافظت مي کند.

باور بر اين است که Foxo3 نقش مهمي در واکنش استرس سلول ها دارد، مانند کمک به سالم ماندن سلول هاي قلب از طريق پاکسازي بازمانده هاي سلولي در زماني که اين سلول ها آسيب مي بينند.

همچنين مشخص شده است که سطوح بالاتر ژن Foxo3 در پي جهش ژنتيکي، طول عمر را افزايش مي دهد.

دکتر `پاتريک وايت` دانشيار پژوهشي در بخش علوم عصبي مرکز پزشکي دانشگاه روچستر در يک بيانيه مطبوعاتي گفت: تاکنون نقش بيش از يکصد ژن در کم شنوايي در دوران کودکي مشخص شده است، اما در مورد ژن هاي تنظيم کننده شنوايي بعد از قرار گرفتن در معرض سر و صدا، اطلاعات چنداني در دست نيست.

وي افزود: مطالعه ما نشان مي دهد که Foxo3 مي تواند نقش مهمي در شناسايي افراد مستعد به کاهش شنوايي ناشي از سر و صدا ايفا کند.


http://www.ilandnews.ir/fa/News/3452/شناسايي-ژني-که-کاهش-شنوايي-را-درمان-مي-کند
بستن   چاپ