ایرانیان جهان
حکم رئيس جمهور براي صندوق نوآوري و شکوفايي/ اختصاص 200 ميليون دلار به صندوق
شنبه 16 آذر 1392 - 11:49:26 AM
مهر
دکتر حسن روحاني - رئيس‌جمهور در اولين جلسه هيات امناي صندوق نوآوري و شکوفايي در دولت تدبير و اميد، طي حکمي دکتر سورنا ستاري- معاون علمي و فناوري رئيس جمهور را به عنوان دبير هيات امناي صندوق نوآوري و شکوفايي انتخاب کرد.

در اين جلسه به بررسي قانون حمايت از شرکت‌هاي دانش بنيان پرداخته و اعلام شد که اين قانون در مهر ماه 1387 در دولت و در آبان ماه 1389 در مجلس شوراي اسلامي به تصويب رسيده که تاکنون به دليل بروکراسي اداري و اختلافات في مابين دستگاه‌هاي مسئول، اين قانون اجرا نشده و صندوق نوآوري نتوانسته هيچ گونه حمايتي از شرکت هاي دانش بنيان به عمل آورد.

تخصيص و تامين سرمايه اوليه صندوق نوآوري و شکوفايي به مبلغ 3 هزار ميليارد تومان از جمله اقداماتي بوده که بايد از ابتداي تاسيس اين صندوق اجرا مي شد که امروز با گذشت 3 سال تنها 25 ميليارد تومان آن به صندوق اختصاص يافته است.

در اين جلسه علاوه بر مصوبه هيات دولت، براي اختصاص 200 ميليون دلار به صندوق نوآوري و شکوفايي توسط صندوق توسعه ملي در بودجه سال آينده، مقرر شد صندوق توسعه ملي در صورت نياز شرکت‌هاي دانش بنيان به تسهيلات و منابع مالي بيشتر، اين منابع را نيز تامين کند.


http://www.ilandnews.ir/fa/News/345/حکم-رئيس-جمهور-براي-صندوق-نوآوري-و-شکوفايي--اختصاص-200-ميليون-دلار-به-صندوق
بستن   چاپ