ایرانیان جهان
حضور يک استاد ايراني در مراسم رونمايي از سند ملي قوانين طب‌سنتي چين
دوشنبه 4 ارديبهشت 1396 - 2:14:43 PM
ايسنا
مجموعه قوانين طب سنتي کشور چين که حاصل کار علمي و عملي مقامات وزارت بهداشت، فرهنگستان طب سنتي و اساتيد تعدادي از دانشگاه‌هاي اين کشور است، چندي پيش در کنگره جمهوري خلق چين مورد تصويب قرار گرفت که اين امر موفقيت بزرگي براي ارتقاي سطح آموزش، پژوهش و بويژه خدمات مختلف اين طب از جمله طب سوزني و گياهان دارويي است.

اين سند ملي که تاييده کنگره ملي جمهوري خلق چين را دارا است، جايگزين مجموعه قوانين قبلي خواهد شد که قبلا صرفا توسط وزارت بهداشت و دولتهاي محلي تصويب شده بودند. نسخه چيني و انگليسي اين سند روز گذشته در محل مرکز ملي همايش‌هاي پکن با حضور مقاماتي از وزارت بهداشت اين کشور، فرهنگستان طب چيني، سفراي برخي کشورها و رؤسا و اساتيد برخي دانشگاه‌هاي اين کشور و به ميزباني فدراسيون جهاني طب سنتي چين رونمايي شد.

نکته قابل توجه اين مراسم حضور يک استاد ايراني در رونمايي از اين سند بود، دکتر اميرهومن کاظمي، استاد ايراني دانشگاه پکن و عضو هيات علمي دانشگاه علوم پزشکي تهران که بعنوان مشاور در نگارش اين سند نيز همکاري داشته است، يکي از افرادي بود که در اين مراسم رسمي از کتاب اين قانون رونمايي کرد.

بر اساس اين گزارش، خدمات طب سنتي چيني از جمله طب سوزني و گياهان دارويي در کنار طب رايج در همه بيمارستان‌هاي کشور به بيماران عرضه مي‌شود و از پوشش بيمه‌اي مشابه با طب رايج برخوردار است.

از نکات قابل توجه اين قانون، الزام همه بيمارستان‌ها و مراکز درماني به ارائه خدمات طب سنتي چيني از جمله طب سوزني و گياهان دارويي با پوشش بيمه‌اي يکسان است. از ديگر نکات اين سند تاکيد بر ارتقاي کيفيت آموزش و پژوهش در دانشگاه‌هاي طب سنتي چيني، به‌روز و مدرن کردن طب سنتي و  تحقيقات بين‌المللي، تعرفه جديد خدمات درماني، ارتقاي کيفيت خدمات درماني و حمايت از حقوق متقابل پزشک و بيمار است.


http://www.ilandnews.ir/fa/News/3446/حضور-يک-استاد-ايراني-در-مراسم-رونمايي-از-سند-ملي-قوانين-طب‌سنتي-چين
بستن   چاپ