ایرانیان جهان
محقق ايراني برنده جايزه انجمن مهندسان آمريکا شد
شنبه 2 ارديبهشت 1396 - 8:08:04 AM
مهر
انجمن مهندسان عمران آمريکا (ASCE)داراي بيش از 150 هزار عضو از 177 کشور دنياست و با بيش از 160 سال قدمت، قديمي ترين انجمن مهندسي ايالات متحده محسوب مي شود. از سال 1949 تا کنون، اين انجمن سالانه سه تا پنج نفر را براي دريافت جايزه تحقيقاتي والتر هوبر انتخاب مي کند. اين جايزه که با ارزش ترين جايزه براي محققين نسبتا با سابقه (mid-career) محسوب مي شود به کساني داده مي شود که به موفقيت قابل توجهي در تحقيقات خود در زمينه هاي مختلف مهندسي عمران دست يافته باشند

کاوه مدني اين جايزه را به خاطر «تحقيقات پيشگامانه در توسعه روش هاي تخصيص منابع محدود آب از طريق تلفيق مفاهيم حل مناقشات و نظريه بازي ها براي استفاده درسامانه (سيستم) هاي پيچيده منابع آب» دريافت مي کند.

کميته انتخاب اين جايزه به طور  خاص رهبري او در استفاده از مفاهيم تحليل سامانه ها در مسائل محيط زيست، آب و انرژي را مورد توجه قرار داده است.

اين دومين جايزه اي است که مدني از انجمن مهندسان آمريکا مي گيرد. او در سال 2012  توسط اين انجمن به عنوان يکي از 10 چهره جديد مهندسي عمران انتخاب شده بود.

اتحاديه علوم زمين اروپا نيز در سال گذشته  او را  به دليل «نقش بنيادي در تلفيق نظريه‌ بازي‌ها و روش هاي متفاوت تحليل تصميم گيري با سامانه هاي مرسوم مديريت منابع آب» به عنوان يکي از 4 دانشمند برجسته جوان در سال 2016 معرفي  کرد.

جايزه تحقيقاتي هوبر طي مراسمي در اجلاس سالانه مهندسان عمران در مهر ماه امسال در شهر نيواورلئان آمريکا به اين محقق ايراني اهدا خواهد شد.

کاوه مدني دانشمند، پژوهشگر و فعال محيط زيستي سرشناس ايراني و استاد مرکز سياست محيط زيست امپريال کالج لندن است. وي در جوامع علمي بين‌المللي به «سبب کمک بنيادي در تلفيق نظريه بازي ها و تحليل تصميم گيري با مدل هاي مديريت منابع آب» مطرح است. وي در سال‌هاي اخير نقش بسيار پر رنگ و تأثيرگذاري در افزايش آگاهي عمومي نسبت به بحران منابع آب و محيط زيست ايران ايفا کرده است

کاوه مدني در سال ١٣٨٢ و در مقطع کارشناسي رشته مهندسي عمران از دانشگاه تبريز فارغ‌التحصيل شد. وي پس از آن براي ادامه تحصيل در مقطع کارشناسي ارشد به کشور سوئد رفت و در سال 1384 در رشته منابع آب از دانشگاه لوند فارغ‌التحصيل شد. او در سال 1388 مدرک دکتري تخصصي خود را در رشته مهندسي عمران و محيط زيست از دانشگاه کاليفرنيا، ديويس اخذ کرد. پس از آن دوره پسا دکتري خود را هم در رشته اقتصاد و سياست محيط‌زيست در دانشگاه کاليفرنيا، ريورسايد گذراند.


http://www.ilandnews.ir/fa/News/3439/محقق-ايراني-برنده-جايزه-انجمن-مهندسان-آمريکا-شد
بستن   چاپ