ایرانیان جهان
راه اندازي مراکز شتابدهنده استارتاپها در دانشگاهها
شنبه 2 ارديبهشت 1396 - 8:03:37 AM
مهر

مرتضي براري با اشاره به برنامه ريزي براي تحقق شعار امسال در راستاي اقتصاد مقاومتي و توليد و اشتغال، اظهار داشت: برنامه ريزي براي ايجاد کسب و کار فارغ التحصيلان رشته هاي مرتبط با فناوري اطلاعات و ارتباطات در کشور صورت گرفته است به اين معني که قصد داريم از فضاي دانشگاهها براي ايجاد کسب وکار استفاده کنيم.

وي با اشاره به هدفگذاري افزايش 30 درصدي ايجاد اشتغال در اين بخش در سال 96 و با تاکيد براينکه بايد از ظرفيت دانشگاهها براي نوآوري و خلق ايده استفاده شود، ادامه داد: افزايش توليد محتوا در فضاي مجازي و توسعه کسب و کارهاي نوپا مي تواند اين هدف را محقق کند. براين اساس در حال فراهم کردن زيرساخت و ظرفيتهاي لازم در اين زمينه هستيم.

معاون امور دولت و استانهاي وزير ارتباطات، گفت: با برگزاري جلسات هماهنگي با دانشگاههاي مختلف، موضوع راه اندازي مراکز شتابدهنده در دانشگاهها مطرح شد که هم اکنون نيز در استانهاي مختلف، چندين شتابدهنده استارتاپها در دانشگاهها ايجاد شده است.

وي با بيان اينکه هدف اين است که دانشجو به محض فارغ التحصيلي به يک صاحب ايده تبديل شود، ادامه داد: دانشگاهها بايد به جاي فارغ التحصيل، شرکت دانش بنيان تحويل جامعه دهند. چرا که هم اکنون در مرحله نسل چهارم دانشگاهها هستيم که علاوه بر آموزش، پژوهش و فناوري، بايد نوآوري کند و فارغ التحصيلان نوآور تحويل جامعه دهد.

براري با اشاره به جلساتي که در استانها براي تبديل فضاي دانشگاهها به کسب و کار، برگزار شده است، اظهار اميدواري کرد که تا پايان سال در همه استانها بتوانيم مراکز شتابدهنده دانشگاهي داشته باشيم.

معاون وزير ارتباطات خاطرنشان کرد: در اين برنامه ريزي، حمايت از بخش خصوصي در استانها نيز مدنظر قرار گرفته است تا با ايجاد فضا براي کسب و کارهاي نوآور، فارغ التحصيلان در هر استان، به سمت تهران و شهرهاي بزرگ مهاجرت نکنند و در نهايت شاهد افزايش نرخ توسعه کسب و کار مرتبط با فناوري اطلاعات در استانها باشيم.


http://www.ilandnews.ir/fa/News/3438/راه-اندازي-مراکز-شتابدهنده-استارتاپها-در-دانشگاهها
بستن   چاپ