ایرانیان جهان
انجام 230 پروژه تحقيقاتي مشترک با کشورهاي معتبر اروپايي
شنبه 2 ارديبهشت 1396 - 7:45:39 AM
ايسنا
محمد فرهادي در اختتاميه دومين کنگره بين‌المللي سلول‌هاي بنيادي و پزشکي بازساختي در جمع خبرنگاران، با اشاره به مهم‌ترين برنامه‌هاي اين وزارتخانه در سال اقتصاد مقاومتي، توليد اشتغال، اظهار کرد: ارتباط با صنعت و دانشگاه‌هاي کارآفرين، استقرار نظام ارزيابي صلاحيت‌هاي حرفه‌اي و طرح مهارتي کردن آموزش در دانشگاه‌ها که تا پايان تيرماه امسال به ستاد اقتصاد مقاومتي کشور داده مي‌شود، ازجمله برنامه‌هاي ما براي تحقق شعار سال است.

وي ادامه داد: رشته‌هاي جديد بين‌رشته‌اي و چند رشته‌اي به صورت مشترک با بعضي از دانشگاه‌هاي کُره، هلند، آلمان، فرانسه و...آغاز شده است؛ به خصوص در اين سه سال و پس از برجام همکاري‌ها گسترش يافته است.

وزير علوم، تحقيقات و فناوري با اشاره به اينکه گشايش روابط بين‌المللي در دولت يازدهم در علم و تکنولوژي بسيار موثر بوده است، تصريح کرد: در هر هفته 10هيات علمي از مراکز علمي دانشگاهي و تحقيقاتي دنيا به ايران آمده‌اند و حدود 10 هيات علمي هم از ايران رفته‌اند. 

فرهادي عنوان کرد: استقرار شرکت هاي دانش بنيان برخي کشورها در پارک‌هاي علم و فناوري ما و همچنين به صورت متقابل عملا آغاز شده است تا توليدات مشترک داشته باشيم.

وي با اشاره به پيوند صنعت، گفت:  39 پارک علم و فناوري در کشور فعال است که 2 پارک هم اخيرا مصوب شده که به زودي فعال مي شوند. بزرگترين شرکت داروسازي دانش بنيان در زمينه واکسن در پارک علم و  فناوري خراسان مستقر است. 

وزير علوم، تحقيقات وفناوري گفت: تعداد موسسات آموزش عالي در کشور افزايش يافته است؛ بعضي از آن‌ها زيرساخت مناسب و قوي دارند که خود را تا حد دانشگاه ارتقا داده اند و برخي از آنان همکاري علمي با ساير کشورها را آغاز کرده اند.

وزير علوم همچنين در خصوص دوره هاي تحصيلي مشترک بين ايران و ساير کشورها  گفت: سال گذشته در زمينه فرصت هاي مطالعاتي بيش از  1000 نفر اعزام به خارج از کشور داشته‌ايم.


http://www.ilandnews.ir/fa/News/3436/انجام-230-پروژه-تحقيقاتي-مشترک-با-کشورهاي-معتبر-اروپايي
بستن   چاپ