ایرانیان جهان
ضرورت برجسته سازي نقش دانشگاه آزاد در اقتصاد مقاومتي
چهارشنبه 30 فروردين 1396 - 7:13:04 AM
ايسنا
دکتر ميرزاده در اين جلسه ضمن تبريک سال جديد و درود به روح پرفتوح امام خميني (ره) و آرزوي سلامتي براي مقام معظم رهبري، گفت: رهبر معظم انقلاب سکاندار هدايت کشور به عنوان يک جزيره آرامش در درياي آتش و خون در اين منطقه پر فراز و نشيب خاورميانه هستند ايشان به عنوان رهبر واقعي جهان اسلام، هم براي کشور ما و هم تمامي مسلمانان جهان نقش ارزنده اي در تقويت جهان اسلام دارند.

دکتر ميرزاده همچنين ضمن گراميداشت ياد و خاطره آيت الله هاشمي رفسنجاني (ره) اظهار داشت: آيت الله هاشمي رفسنجاني با تدبير و همت بلند خود دانشگاه آزاد اسلامي را تأسيس کرد که امروز در توسعه علمي، فرهنگي، اجتماعي، اقتصادي و... ايران نقش بسزايي دارد. از خداوند مي خواهيم روح ايشان را با اولياي خود محشور کند.

رئيس دانشگاه آزاد اسلامي به برگزاري منظم جلسات پايش و شوراي استاني اشاره کرد و گفت: برگزاري اين گونه جلسات براي ما بسيار با ارزش است چرا که از زبان شما با معضلات و مشکلات دانشگاه آشنا شده و برگزاري جلسات پايش استاني در تاريخ اجرا و برنامه‌ريزي دانشگاه کم‌نظير است چرا که سطح تماس مديران و همکاران سازمان مرکزي با استان ها را افزايش مي دهد.

وي به ويژگي هاي مديريت موفق اشاره کرد و افزود: مديريت موفق مديريتي است که در صف و ستاد انسجام برنامه‌اي و هدفمند ايجاد کند که بتوانند همديگر را تقويت کنند.

بايد نقش دانشگاه آزاد اسلامي در اقتصاد مقاومتي برجسته شود

دکتر ميرزاده با بيان اينکه خوشبختانه امروز تمامي واحدهاي دانشگاه آزاد اسلامي به اين نتيجه رسيده اند که براي قوام و اثربخشي دانشگاه بايد در حوزه اقتصاد دانش بنيان فعاليت کنند، گفت: بناي ما اين است که نقش دانشگاه آزاد اسلامي را خصوصاً در اقتصاد مقاومتي برجسته کنيم و بسترهاي ايجادشده در سه سال گذشته، در سالهاي آينده دانشگاه را بيمه خواهد کرد.

وي عملکرد دانشگاه آزاد اسلامي استان هرمزگان را مثبت ارزيابي کرد و گفت: خوشبختانه استان هرمزگان در اغلب شاخص ها جزو استان هاي موفق بوده و مديريت آن نمونه و زبانزد است.

دکتر ميرزاده با بيان اينکه دانشگاه آزاد اسلامي متعلق به مردم و بزرگترين دستاورد انقلاب اسلامي و يک الگو در دنياست، تاکيد کرد: يکي از برنامه هاي اين دانشگاه، حرکت در جهت توسعه ارتباطات بين المللي است. در همين راستا واحدهاي دانشگاهي بايد در جذب دانشجويان خارجي اقدام کنند.

ميرزاده در بخش ديگري از سخنانش به شايعه‌پراکني‌ها و جوسازي هاي اخير عليه دانشگاه آزاد اسلامي اشاره کرد و گفت: متاسفانه در کشور ما حساسيت هايي نسبت به اين دانشگاه همواره وجود داشته است و اخيراً اين حساسيت ها تبديل به دشمني و جعل خبر و دروغ‌پردازي شده است.

در يک مجموعه علمي مثل دانشگاه، نبايد سياسي‌کاري و سياسي‌بازي حاکم باشد

رئيس دانشگاه آزاد اسلامي با بيان اينکه در يک مجموعه علمي مثل دانشگاه، نبايد سياسي‌کاري و سياسي‌بازي حاکم باشد، چرا که تبديل دانشگاه به باشگاه احزاب سياسي براي آموزش عالي خطرناک است، اظهار داشت: متاسفانه با نزديک شدن انتخابات، اين هجمه ها شديدتر شده و هدف آن تضعيف دانشگاه و ايجاد وابستگي به احزاب سياسي است ولي دانشگاه آزاد اسلامي همواره بايد استقلال تعادلي خود را حفظ کند.

وي به نامه ارسالي خود به دکتر ولايتي رييس هيات امنا و هيات موسس دانشگاه‌ آزاد اسلامي درخصوص جوسازي هاي ايجاد شده عليه دانشگاه، اشاره کرد و افزود: در اين نامه ضمن تکذيب اخبار جعلي مربوطه و با تاکيد بر تداوم مشي تعادل و جلوگيري از نفوذ گروه هاي سياسي در دانشگاه ، خواستار بازرسي و حسابرسي در مورد موارد مطروحه شديم.

دانشگاه آزاد اسلامي مرعوب جوسازي ها نخواهد شد

وي تصريح کرد: متاسفانه هدف اين رسانه ها ايجاد جوسازي در آستانه انتخابات و باج گيري و سهم خواهي از دانشگاه آزاد اسلامي است و من به عنوان رياست دانشگاه آزاد اسلامي همواره به وظايف خود براساس قانون عمل کرده و مي کنم و دانشگاه آزاد اسلامي مرعوب اين جوسازي ها نخواهد شد.

دکتر ميرزاده خطاب به روساي استان ها گفت: روساي واحدهاي دانشگاه ‌آزاد اسلامي نيز بايد بيش از پيش در انجام وظايف خود و رعايت قوانين و مقررات تلاش کنند و تحت تاثير اين جوسازي ها و شايعات قرار نگيرند.

به گزارش روابط عمومي دانشگاه آزاد اسلامي، وي ادامه داد:تمامي مديران در دانشگاه آزاد اسلامي، افرادي دلسوز، پيگير، صادق و پاکدامن هستند و همواره طبق قانون عمل شده تا حقي از دانشگاه تضعيف نشود و آنجا که فردي مسئول در دانشگاه تخلف اداري ، مالي يا آموزشي داشته است طبق مقررات با وي برخورد شده است.


http://www.ilandnews.ir/fa/News/3426/ضرورت-برجسته-سازي-نقش-دانشگاه-آزاد-در-اقتصاد-مقاومتي
بستن   چاپ