ایرانیان جهان
يک ايراني پايه گذار رؤياپردازي جديد «الون ماسک»
چهارشنبه 23 فروردين 1396 - 9:03:46 AM
مهر
نشريه علمي «تکنولوژي ريويو» نوشت: هفته گذشته بود که ميلياردر ماجراجوي اين روزهاي دنياي فناوري يعني الون ماسک شرکتي متفاوت از ساير شرکتهايش را راه اندازي کرد. او در Neuralink ايده هيجان انگيز مرتبط کردن مغز انسان و رايانه را محقق مي کند.

الون ماسک که در ماههاي اخير و در پي موفقيتهايش در شرکت فضايي اسپيس ايکس و مجموعه خودروسازي تسلا و همچنين SolarCity و Hyperloop حسابي خبرساز شده است حالا در تلاش است تا اين دستاوردها را در شرکت جديدش هم ادامه دهد.

اما همچنان که خبرهاي اين رويداد در محافل علمي منتشر مي شود به تدريج نام يک محقق ايراني هم به گوشها مي رسد: پدارم محسني. او يک مهندس برق در اوهايو آمريکاست.

محسني در ژانويه گذشته عنوان Neuralink را به ماسک فروخت. محسني از محققان دانشگاه کيس وسترن رزرو آمريکاست که همراه با يکي از همکارانش نام تجاري Neuralink را در سال 2015 به عنوان يک استارتاپ پايه گذاري کرد.

آنها دستگاهي توليد مي کنند که مي تواند به افراد متأثر از جراحات مغزي کمک کند. اما اين دو محقق در جذب سرمايه گذار موفقيتي به دست نياوردند تا اينکه با پيشنهاد چشمگيري براي خريداري عنوان شرکتشان روبرو شدند. آنها پذيرفتند اما نمي دانستند که خريدار کسي نيست جز الون ماسک که بر اساس اعلام نشريه معتبر «فوربس» ارزش خالص دارايي اش چيزي درحدود 14.7 ميليارد دلار است.

محسني درباره اين معامله مي گويد: او (ماسک) با ما مذاکره کرد و اکنون مالک قانوني Neuralink است.

به نوشته تکنولوژي ريويو، اين محقق ايراني نه تنها احساس بدي ندارد بلکه هيجان زده است.


http://www.ilandnews.ir/fa/News/3415/يک-ايراني-پايه-گذار-رؤياپردازي-جديد-«الون-ماسک»
بستن   چاپ