ایرانیان جهان
رقابت 42 طرح نوآورانه در رويداد چالش نفوذپذيري هوا در تاير
يکشنبه 20 فروردين 1396 - 2:46:38 PM
ايسنا
چالش نوآوري «کاهش نفوذپذيري هوا در لايه داخلي تاير خودرو» که رقابت فناورانه ديگري از سري چالش‌هاي نوآوري و فناوري نانو است، از سوي ستاد ويژه توسعه فناوري نانو و بنا به درخواست يکي از شرکت‌هاي توليدکننده تاير در کشور برگزار مي‌شود.

اين چالش که هدف آن بهينه‌سازي فرمولاسيون فعلي تايرها است، در پي «راهکاري بر پايه فناوري نانو براي افزايش مقاومت تاير خودرو در برابر نفوذ هوا همزمان با کاهش ضخامت و وزن لايه داخلي تاير» است.

سومين چالش نوآوري نانو که از 10 بهمن‌ماه 95 فرآيند ثبت‌نام آن کليد خورد، پس از مهلتي 50 روزه براي ارسال طرح‌هاي پيشنهادي، 30 اسفندماه بسته شد و وارد مرحله ارزيابي طرح‌هاي دريافتي شد.

در مدت ثبت‌نام اين چالش نوآوري، 42 طرح مفهومي از سوي شرکت‌کنندگان دريافت شد که 20 طرح به شکل تيم و 6 طرح از سوي شرکت‌هاي دانش‌بنيان ثبت شده است. در ميان طرح‌هاي دريافت شده، بيش از يک‌ چهارم آنها داراي نمونه اوليه بوده و به همين تعداد طرح نيز داراي مقاله علمي و پژوهشي مرتبط با موضوع و مساله محوري اين چالش هستند.

با پايان يافتن مهلت ثبت نام فرآيند داوري طرح‌ها آغاز شده است و با معرفي طرح‌هاي برتر، منتخبان بايد تا خردادماه امسال مستندات آزمايشگاهي خود را تکميل کرده و نمونه اوليه از ايده خود ارائه دهند. در تيرماه نيز نتايج ارزيابي نمونه اوليه طرح‌ها اعلام خوهد شد.

به طرح‌هاي برگزيده مرحله اول اين رويداد 20 ميليون ريال جايزه نقدي اعطا مي‎شود تا صاحبان طرح‌هاي برگزيده ضمن تکميل مستندات فني و اقتصادي، نمونه اوليه (آزمايشگاهي) از طرح خود را توسعه دهند.

در پايان نفرات اول تا سوم اين مرحله به ترتيب جوايز 200، 100 و 50 ميليون ريالي همراه با تسهيلات تجاري‌سازي دريافت خواهند کرد. برندگان مرحله دوم چالش همچنين فرصت همکاري براي توسعه فناوري و تجاري‌سازي آن تا مرحله توليد انبوه را با شرکت درخواست‌کننده برپايي اين چالش خواهند داشت.


http://www.ilandnews.ir/fa/News/3405/رقابت-42-طرح-نوآورانه-در-رويداد-چالش-نفوذپذيري-هوا-در-تاير
بستن   چاپ