ایرانیان جهان
عرضه شامپو داروي گياهي براي درمان انواع زخم و التهابات
يکشنبه 20 فروردين 1396 - 2:36:49 PM
ايسنا

دکتر سيدصدرالدين نبوي مجري طرح با بيان اينکه محصول توليد شده يک شامپو دارو گياهي است، گفت: اين شامپودارو با عنوان «رکوبيزول» توليد شده و اولين شامپو داروي ثبت شده در ايران است که در موارد زخم و التهابات کاربرد دارد.

وي با بيان اينکه اين شامپو دارو براي شستشو و درمان زخم در مواقع التهابات منتشره و غير منتشره تجويز مي‎‌شود، خاطر نشان کرد: در فرمولاسيون اين دارو از مواد موثره گياهان دارويي بابونه آلماني و گل هميشه بهار توليد استفاده شده است.

نبوي با تاکيد بر اينکه اين شامپو، يک داروي ضد عفوني کننده نيست، توضيح داد: در ابتدا تحقيقات ما پماد «رکوبيزول» را براي درمان و ترميم زخم و رفع التهابات توليد کرديم و بر اساس درخواست پزشکان متخصص پوست، فرم شامپو دارو اين پماد را نيز توليد کرديم.

مجري طرح با بيان اينکه تاکنون براي درمان زخم و التهابات از شامپو بچه که داراي PH پايين است، استفاده مي‌شد، يادآور شد: اين شامپو يک داروي غير اختصاصي است. بر اين اساس در اين مطالعات ما سعي کرديم شامپو و شستشو دهنده اختصاصي براي اين افراد توليد کنيم.

وي با تاکيد بر اينکه اين شامپو داروي گياهي يک شستشو دهنده و درمان التهابات اختصاصي است، اظهار کرد: اين شامپو در مواقع التهابات نظير اگزما، کهير، عرق سوز، ادرار سوختگي اطفال، خارش و انواع التهابات منتشره و غير منتشره در نواحي سر و کل بدن قابل استفاده است.

نبوي با بيان اينکه اين شامپو مناسب براي انواع پوست‌ها و همه سنين است، گفت: اين شامپو براي شستشوي موي سر، دست، صورت و کل بدن قابل استفاده است.

به گفته اين محقق اين شامپو علاوه بر آنکه براي افراد مبتلا به زخم بستر و زخم‌هاي ناشي از جراحت و جراحي قابل استفاده است، از آن مي‌توان براي درمان انواع التهابات نظير اگزما کهير، دمل و  کورک نيز بهره برد.


http://www.ilandnews.ir/fa/News/3404/عرضه-شامپو-داروي-گياهي-براي-درمان-انواع-زخم-و-التهابات
بستن   چاپ