ایرانیان جهان
جلوگيري از خروج 7 ميليون و 500 هزار دلار ارز با توليد سرم‌هاي درماني
چهارشنبه 16 فروردين 1396 - 2:07:08 AM
ايسنا
دکتر حسين ذوالفقاريان با اشاره به توليد حدود 85 هزار و 200 آمپول از انواع سرم‌هاي درماني در نيمه نخست سال 95، اظهار کرد: در مدت مشابه سال 94، حدود 55 هزار و 600 آمپول از سرم‌هاي درماني در اين موسسه توليد شده بود.

وي با اشاره به اينکه ميزان توليد در نيمه نخست سال گذشته نسبت به سال 94 با 53 درصد تغيير مثبت مواجه بوده، افزود: بر اين اساس در 6 ماهه نخست سال 95 با توليد اين سرم‌هاي درماني در موسسه رازي از خروج 7 ميليون و 500 هزار دلار ارز از کشور جلوگيري به عمل آمده است.

رئيس بخش تصفيه سرم‌هاي درماني موسسه رازي از توليد اين نوع سرم‌ها به عنوان يکي از مهم‌ترين فرآورده‌هاي موسسه رازي ياد کرد و گفت: اين موسسه بهترين سرم‌هاي درماني جهان را توليد مي‌کند که تاکنون جان هزاران نفر را از مرگ نجات داده است.

دکتر ذوالفقاريان خاطرنشان کرد: با توجه به اينکه ايران از کشورهايي با ميزان گزش بالا در دنيا محسوب مي‌شود، اما اين آمپول‌ها، نجات صد درصدي مصرف کنندگانشان از مرگ را به ارمغان آورده‌ند، در همين راستا بسياري از کشورهاي منطقه و خاورميانه سرم‌هاي اين موسسه براي درمان گزيدگي‌ها را خواستار هستند.

وي افزود: ساختماني براي اين بخش در فضاي موسسه در حال احداث است که بر اين اساس ميزان توليدات اين محصول در موسسه رازي 3 برابر خواهد شد.


http://www.ilandnews.ir/fa/News/3400/جلوگيري-از-خروج-7-ميليون-و-500-هزار-دلار-ارز-با-توليد-سرم‌هاي-درماني
بستن   چاپ