ایرانیان جهان
توليد 5 ميليون و 300 هزار دز واکسن دوگانه ديفتري و کزاز در موسسه رازي
شنبه 28 اسفند 1395 - 9:40:34 AM
ايسنا
دکتر مجتبي نوفلي با اشاره به توليدات بخش واکسن‌هاي باکتريايي پزشکي در اين موسسه اظهار کرد: توليد آنتي‌ژن‌هاي ديفتري و کزاز براي توليد واکسن‌هاي دوگانه و نيز آنتي‌ژن ديفتري جهت توليد آنتي‌ديفتري در اين بخش مورد استفاده قرار مي‌گيرد.

رئيس بخش واکسن‌هاي باکتريايي انساني موسسه رازي با اشاره به توليد واکسن دوگانه ديفتري و کزاز بزرگسال و خردسال در اين بخش افزود: توليد سالانه 5 ميليون دز واکسن دوگانه ديفتري و کزاز بزرگسال و 300 هزار دز دوگانه خردسال از تعهدات موسسه رازي محسوب مي‌شود.

وي خاطرنشان کرد: با توجه به فعاليت‌هاي انجام‌شده، در 6 ماهه نخست امسال، حدود 3 ميليون دز واکسن دوگانه ديفتري و کزاز بزرگسال و همچنين 300 هزار دز واکسن دوگانه خردسال که تعهد سال جاري موسسه بود، به توليد رسيد.

دکتر نوفلي با تاکيد بر اينکه بر اساس اين توليدات موسسه رازي در نيمه نخست امسال، حدود 0.5 ميليون دلار صرفه‌جويي ارزي صورت گرفت، گفت: اميد است با افزايش فعاليت‌هاي لازم در اين راستا بتوانيم در سال‌هاي آينده شاهد صادرات اين واکسن به ساير کشورها نيز باشيم.

وي با بيان اينکه مابقي توليدات 6 ماهه دوم سال نيز در اين بخش توليد شده و در اختيار وزارت بهداشت قرار داده شده است، اضافه کرد: بر اين اساس از ابتداي سال تاکنون بيش از 5 ميليون دز واکسن دوگانه ديفتري و کزاز در اين موسسه توليد شده و به وزارت بهداشت تحويل داده شده است که صرفه‌جويي ارزي بيش از يک ميليون دلاري را براي کشور به همراه داشته است.


http://www.ilandnews.ir/fa/News/3393/توليد-5-ميليون-و-300-هزار-دز-واکسن-دوگانه-ديفتري-و-کزاز-در-موسسه-رازي
بستن   چاپ