ایرانیان جهان
گرمايش مستقيم بدن با پارچه متورم‌شونده
يکشنبه 22 اسفند 1395 - 9:37:01 AM
بيتوته
با توجه به افزايش روزافزون قيمت منابع انرژي و گسترش محدوديت براي استفاده از سوخت‌هاي فسيلي، مفهوم قديمي گرمايش کل فضاهاي ساختمان با مفهوم جديد جلوگيري از هدررفت انرژي از طريق پوست جايگزين شده است.

محققان بر اين باورند که بهترين و اقتصادي‌ترين روش براي احساس راحتي در فصل سرد سال جلوگيري از تبادل انرژي حرارتي بدن با محيط پيرامون با استفاده از فناوري جديد پارچه متورم شونده است. اين پارچه با توجه به دماي بدن به طور خودکار متورم شده و از تبادل انرژي بدن با محيط جلوگيري مي‌کند.

امروزه در کشورهايي که هزينه گرمايش محيط خانه بسيار زياد است، مردم اغلب با پوشش چندين لايه لباس در برابر سرما مقاومت مي‌کنند. اين در حالي است که با استفاده از پارچه‌ي متورم‌شونده ديگر نيازي به پوشيدن چند لباس روي هم نيست و الياف موجود در اين پارچه به طور خودکار دماي بدن را در حالت ايده‌آل تنظيم مي‌کنند.

پارچه متورم‌شونده از نوعي الياف ويژه موسوم به مواد گرما تطبيق‌پذير ساخته شده است. اين مواد در واکنش با گرما طيف مختلفي از عايق‌بندي را از خود نشان مي‌دهند.

مهمترين ويژگي پارچه متورم‌شونده، عدم نياز به انرژي، سيم و حتي کنترل است. در واقع با کاهش دماي محيط پارچه متورم شده و با به دام انداختن هوا در بين دو لايه باعث ايجاد عايق‌بندي مي‌شود.


http://www.ilandnews.ir/fa/News/3369/گرمايش-مستقيم-بدن-با-پارچه-متورم‌شونده
بستن   چاپ