ایرانیان جهان
صادرات سانتريفيوژ ايراني با مصارف پزشکي به 6 کشور
يکشنبه 22 اسفند 1395 - 9:24:02 AM
مهر
دکتر مرتضي استادرحيمي عضو هيئت مديره يک شرکت دانش بنيان توليد کننده سانتريفيوژها در مراسم بازديد رئيس صندوق نوآوري و شکوفايي از اين شرکت اظهار داشت: در حال حاضر مذاکراتي براي صادرات سانتريفيوژ 15 هزار دور در دقيقه با 6 کشور نهايي شده است.

مذاکرات صادرات سانترفيوژ به 6 کشور

وي تاکيد کرد: روسيه، سوريه، عربستان، افغانستان، تاجيکستان، ازبکستان از جمله اين کشورهايي هستند که بنا داريم تجهيزات دانش بنيان خود را به آنها صادر کنيم.

استاد رحيمي با اشاره به تجهيزات اين شرکت گفت: مخلوط کن خون، انکوباتور يخچال دار براي کشت ميکروب (اين دستگاه با دقت بالايي به کشت ميکروب هاي مورد نظر مي پردازد)، سطل هاي امحاء زباله هاي بيمارستاني، ماسک هايي براي محيط هاي پزشکي، دامپزشکي و آزمايشگاهي، انواع لام در اين شرکت به توليد مي رسند.

وي گفت: ما توانستيم در راستاي توليد محصول دانش بنيان خود که سانتريفيوژ  15 هزار دور در دقيقه است از صندوق نوآوري و شکوفايي تسهيلاتي را دريافت کنيم.

دريافت وام 600 ميليون توماني از صندوق نوآوري و شکوفايي

استاد رحيمي با اشاره به اين تسهيلات گفت: ما توانستيم وام 600 ميليون توماني از سوي صندوق براي توليد محصول دانش بنيان خود دريافت کنيم. اين وام با دوره تنفس است و اکنون در اين دوره قرار داريم. ما بايد از مرداد ماه سال آينده به بازپرداخت اين تسهيلات بپردازيم و اولين قسط ما از برج 5 آينده خواهد بود.

عضو هيئت مديره اين شرکت دانش بنيان اظهار داشت: تاکنون از سال 91 توانسته ايم بيش از 632 دستگاه سانتريفيوژ  15 هزار دور در دقيقه را به توليد برسانيم.

وي با بيان اينکه اين دستگاه ها مورد استفاده آزمايشگاهها، بيمارستان ها و دانشگاه ها است تأکيد کرد: در اين شرکت توانسته ايم دو نوع سانتريفيوژ  15 هزار در دقيقه کلاسيک و يخچال دار را به توليد برسانيم.

استاد رحيمي با بيان اينکه اين تسهيلاتي که از صندوق نوآوري و شکوفايي دريافت کرده ايم به صورت سرمايه در گردش است گفت: هيچ بانک و ارگاني در کشور، چنين سرمايه اي را در اختيار شرکت هاي دانش بنيان قرار نمي دهد.

کاربرد سانتريفيوژ ايراني در تشخيص سرطان هاي زنان

وي با بيان اينکه در حال حاضر علاوه بر سانترفيوژها 220 قلم کالا و تجهيزات به توليد مي رسد اظهار داشت: سانتريفيوژ  15 هزار دور در دقيقه براي آناليز خون و تشخيص سرطان هاي زنان از جمله سرطان رحم مورد استفاده قرار مي گيرد.

استاد رحيمي با تأکيد بر اينکه اين دستگاه با دقت بالايي به تشخيص سرطان و آناليز خون مي پردازد گفت: اين دستگاه با وجود آنکه تأئيديه هايي از وزارت بهداشت دريافت کرده اما باز هم واردات نمونه هاي خارجي آن از خارج کشور بدون تعرفه انجام مي گيرد.

وي با بيان اينکه واردات سانتريفيوژهاي آلماني بدون تعرفه به کشور از سوي وزارت بهداشت آزاد شده است گفت: به همين دليل مقدار فروش شرکت ما با مشکل روبرو شده است.


http://www.ilandnews.ir/fa/News/3368/صادرات-سانتريفيوژ-ايراني-با-مصارف-پزشکي-به-6-کشور
بستن   چاپ